söndag, augusti 31, 2008

Ett levande ljus i mörk augustinatt


Jag missade henne i Glava o trodde därmed inte jag skulle få möjlighet att få höra henne live denna sommar. Men så här i sommarens sista skälvande minut fick jag en ny möjlighet.
Hade i går kväll den stora glädjen att få vara en i den stora publik som trängdes i konsertladan hemma hos Mats Berglund och Maja Lena Ekholm på Östtomta söder om Arvika, där underbara, skönsjungande Sofia Karlsson framträdde tillsammans med fantastiske musikern Martin Hederos och deras forne lärare , den gudabenådade spelmannen o kvällens trevlige värd; Mats Berglund.
Det blev en magisk kväll, med starka musikupplevelser, men jag måste medge att jag var aningen besviken över att inte få höra varken "Två tungor" eller "Jag sjunger för livet", vilka jag trott varit självskrivna.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt avundsjuk är jag! Jag hade tänkt gå men vi hade en liten spelning med Imse den kvällen. Lilla Timo sov sig igenom hela rasket - duktig pojke!

Kör på söndag tydligen...

Kramar L

Gagga sa...

L! Ja där skulle du allt ha varit. Många musiker i publiken. Och så jag o Bosse förstås...o Lasse Anrell o.....
Stort varmt Grattis till lille Timo!!!! Väntar på att få träffa honom.
Oj, ses vi redan på söndag måntro. Har inte hört nåt om kör då, men okey!!!
Kram tillbaka!

Annika sa...

Ja visst var hon härlig Gretha.... vi sa just det jag o grannen... inte många gick med byxor o kniv... inte bland damerna iallafall... linnet tror fastra att det är hemsytt o jag tvivlar inte... har räddat 2 batikmönstrade klänningar...hon sydde ju så mycket... Jag har tänkt lite på att linda växtfärgat garn som ram... garn hon färgat själv o som jag fått ta hand om... vad tror du???? Kram Annika

Anonym sa...

Hej igen!

tydligen hade de bestämt att vi skulle börja nu redan när vi slutade i våras. Jag är som känt inte världsmästare på att komma ihåg sånt men som tur var har Maria koll... ;-)

Timo är en guldklimp, precis som de andra två prinsarna!!

L

Gagga sa...

Annika! Jo Greta var både häftig o händig! Sticka en ram av hennes garn!

L! Tänk att du har tre prinsar nu! Hoppas den lille deltar i körövningen på söndag! De två andra har jag glädjen att få träffa lite då o då.