måndag, mars 02, 2009

Hajk i hönshuset

Inte varje dag man har besök från svt.

Och verkligen inte varje dag man har besök av självaste mr Hajk!


Bengt Alsterlind hade lockats hit efter att ha läst mitt gamla inlägg här på bloggen om namnet på byn där jag bor; Gröttvål. "Den vackra byn med det fula namnet" så att säga.
Nu blev det nog så att hans fotograf ägnade sig mer åt att filma mina djur än själva boplatsen, men vi får väl se hur pass mycket av själva Gröttvål som kommer med den kväll när reportaget sänds. Det kommer att visas i Eftersnack Värmland nån tisdag eller onsdag här framöver.



"Tjipp, på er alla små höner", sa han på brett karlstamål, där han inför fotografens kamera dirigerade det fjäderprydda gänget med en inlevelse så stor, att han tillsynes lyckades värpa ett litet vitt ägg, alldeles själv, av bara farten. Den mannen kan då allt!!!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt :)

Ilva sa...

Tala om cosmopolit! Filmade de Ilva? och frameförallt, kommer man att kunna se det på nätet??

Anonym sa...

Ha ha! Va fränt. Jag har träffat honom en gång då han var och lyssnade på ett föredrag jag höll i Karlstad. Det var så knäppt...Det enda jag kom på att säga var. "Finns du på riktigt..." Mycket intelligent.

Kramar L

Anonym sa...

Ojdå, slå gärna en pling om du får reda på när det sänds, kan man ju inte missa:-) Har åkt tåg med Bengan en gång för länge sen:-)

Gagga sa...

Jessica! Det händer saker även här bort i åävla minsann :D

Ilva! Jodå kvigan Ilva är säkert med på bild. Hon är för övrigt högdräktig.
Lägger in länk när programmet sänts så att du kan se det även nere i Italien.

L! Jo då nog finns han på riktigt :) Så nervös inför att få se o framförallt behöva höra mig själv på TV.

Hagengôbben! Har ännu ingen aning när det kommer. Kanske redan nu ikväll.

Hjortron sa...

Väntade att det skulle få ses i Landet Runt men icke ...
Vad roligt det måste ha varit!
Höns är underbara - man kan titta på dem hur länge som helst!

lisbeth sa...

Hej!
vilken härlig bild på en härlig gubbe..
hälsningar Lisbeth Löfgren
Ps jag har lagt till dig i min alldeles pinfärska blogglista...

Gagga sa...

Lifeblog! Nej det visades bara i Eftersnack, fast Bengt Alsterling är faktiskt redaktör för Landet Runt.

Lisbeth! Varmt välkommen till min blogg! Så roligt att du hittade hit o att du börjat blogga själv. Stolt över att hamna på din lista :)

Ingrid EM sa...

Tack för dagens glada skratt. Ett litet nyvärpt ägg. Tänk, så gott det gör att få skratta, helt oväntat, av hjärtans lust.

Tycker förresten synd om älgkon på isen. Hoppas att hon inte hade någon kalv med sig. Fjolingarna skall visserligen snart kastas ur boet ändå men det är inte riktigt dags ännu.