lördag, augusti 13, 2005

Vallfärd till Nybro



Är man en sann bloggare, måste man åtminstone någon gång i sitt liv lämna sin dator och bege sig till den ort som i bloggarnas hjärta för evigt är inristat med guldskrift, nämligen; NYBRO.



Jag uppsökte de berömda kultplatserna, såsom; TORGET I NYBRO...




och WILLYS I NYBRO , där en gång ingredienserna till den heliga korvgrytan inköptes.




MAGAZINE LOU, där vårt modeorakel köper de vägvisande kreationerna





Var den plats i Nybro finnes, där gyllene skor kan köpas, är för mig ännu en gåta. I ett fönster stod dock dessa av vårt orakel så föraktade skandaler o bjöd ut sig.




Där stod jag till sist, alldeles ensam, i vördnad, inför det tempel som i framtiden kommer att omgärdas av tillströmmande skaror, mumlande vårt mantra; "mamselamselamsemamselamselamsemamse..."


29 kommentarer:

Theron o familj sa...

Ha, ha! Du är för rolig!

Ps. Resebyrån i Nybro kanske kan ordna pilgrimsfärder för mamselamsens fanclub? Ds.

Gagga sa...

Mamma Mu! Det var just det jag tänkte på när jag stod där under mitt illgröna paraply.
Hi,hi HON har nog inte sett det här än!!!

Vi på Kantarellen sa...

*skrattar så jag nästan dööör* Himmel... hur kunde du hitta huset`Du har ju bara sett en bit av det.

Jag kan berätta att i tisdags eftermiddag, satt Sladdis och jag och fikade alldeles ensamma på uteserveringen vid Willys.

Och mitt Magasin Lou... jag var där i tisdags med. Hittade dock ingenting.

Tusan... jag tror jag blev frisk på kuppen.

PGW sa...

Underbart! :-) Vi får ta gruppresor till Nybro i fortsättningen, bloggparty! :-)

Gagga sa...

Mamselamsen! Jag är en jäkel på att lista ut saker.Bilderna är tagna i tisdags vid 2-3tiden. Märker nu att det finns en svart cykel med cykelkorg med på nästan alla bilder. Är det din?
Åh, vad bra om du blev frisk på kuppen!
Åkte genom Nybro i onsdagskväll också.

Gagga sa...

Pale Green! Eftersom Mamsen inte visat så många tydliga bilder, så såg jag det som min plikt att delge er andra detta.
Vi kan väl träffas därnere vid den här tiden nästa år, alla med varsin illgrön paraply. Vi samlas på torget!

Anonym sa...

Sällar mej direkt till denna eminenta samling,,,,,leasar en buss och satsar på samåkningkanske??

Batbut sa...

Häpnadsväckande insight Du har. Kanske dags att sadla om till Dokumentärfilmare? Du har förevigat en milstolpe i bloggens historia "the whereabouts of Mamselamsen"

Vi på Kantarellen sa...

För tusan....bestäm datum så träffas vi på Willys. Sen fikar vi... därefter bär det hem till mig... jag kommer att ha ett jättestort matbord. Och förhoppningsvis lite kvar av Polen vinet.=)

Vi på Kantarellen sa...

Jag träffade Sladdis utanför Willys halv två... de´du!

Gagga sa...

Det blir en rolig bussresa det Rita!

Vi på Kantarellen sa...

Min cykel är mörkröd... med cykelkorg. =)

Gagga sa...

Mamselamsen! Vi kan väl duka långbord på torget, för vi blir säkert många!

Gagga sa...

Mamsan! Jag tror vi skulle ha känt igen varann om vi sprungit på varandra!

Gagga sa...

Batbut! Jag uppsöker dina boningar framöver hösten! Var beredd på reportage!

Gagga sa...

Mamsan! Bra att din är röd, för du får en granne som har svart! Se bilden!

Vi på Kantarellen sa...

japp, långbord på torget blir det. Sen vet jag några som kan upptäda... som du såg har vi en scen där.

Gagga sa...

Ja det såg jag!? Det blir väl Caloua o Bloggblad på scenen då? Det var riktigt trevligt i Nybro, måste jag säja. Synd bara att regnet öste ner, när jag var där.

Anonym sa...

Nu får jag nog lära mig var Nybro ligger?

Lyckliga Grodan sa...

äntligen får jag komma till nybro.. det blir väl ett uppträdande av aladåberna förstås.. på den där scenen..

Batbut sa...

Gagga, då är det bäst Du byter paraply för numera håller jag koll på alla gröna. Du är så välkommen till Tokholmen, en afghan i dykardräkt lär Du väl lätt hitta bland vår miljon *s*. Om Biggis gör sitt jobb rätt så dansar aladåberna iförda guldlamé på Allsången nästa år - en bra tid att komma på!

Bloggblad sa...

När ni passerar Bloggköping (=guppet i vägen) kan ni väl hämta upp mig. Jag har rött paraply.

Gagga sa...

Monica! Fram med kartan! Kolla in Öland, ta till vänster, förbi Kalmar o inåt tassemarkerna.... DÄR!!!

Mette! Förlåt att jag försköt din sömn!Klart att Nybro är vår huvudstad!

Grodan! Klart du ska hoppa på bussen!

Batbut! Jag har nog bytt färg på paraplyt tills dess! Har ställt in sattelitkameran på spaning i förväg. Alladåbdiskussionen har jag till viss del missat under min resa. Måste läsa in mig på den!

Bloggblad! Vi ska väl ha leopardmönstrade paraplyer allihopa, så får Mamselamsen ett jäkla schå att lista ut vem som är vem?!?!

Vi på Kantarellen sa...

Fy fasen vad Ni är roliga! Förkylningen är som bortblåst!

Gagga sa...

Med roligheter ska förkylning fördrivas!!! Så det så!!!

Anonym sa...

Ser man Nybro som Huvudstad så är man i min mening tragisk och oberest....Men visst Nybro har en höjpunkt och det är Chatarina på Magazine Lou-som var min inspiratör och chef under många år..
Anna I love sthlm

Gagga sa...

Det tragiska är att du inte har humor ;)

Vi på Kantarellen sa...

Ja, vad ska man säga? =)

Gagga sa...

Mamsan! Vi skiter i henne :)