måndag, december 12, 2005

Gaggaskogens lucia 2005

20 kommentarer:

Anonym sa...

Vråååååålsnygg! Kan ni komma hem till mig i morgon?

Morgondimma sa...

Vovve får lussa hos mej när som helst. Napoleon ställer upp som tärna.. tror jag..

Bloggblad sa...

Sjunger han också? Staffan har en stollig hund....?

Mildamakter sa...

Ljuuuvlig - årets läckraste lucia, apselut! :o)

Monica med yffen sa...

Så söt!

Vi på Kantarellen sa...

Oh, vad lycklig han ser ut. Kan han "Staffan stalledräng" i den vanliga versionen.

Eller är det kanske en hon?

PGW sa...

Oooh vilken sötnos! :-) Vilka underbar mjuka öron hon ser ut att ha!

PGW sa...

Gagga, nu har jag tagit mig friheten att länka till din lucia, hon var verkligen dagens sötaste!

Humlan sa...

Så underbart söt! Och Bloggblad fixar ju bra sångtexter, specilagjorda för denna lucia!
Glad Lucia på dig!

Karolina Lassbo sa...

Fin lucia!

MB sa...

helt underbart ljuvlig....vill bara pussa o krama....ge raringen en godisbit från mig....

Kan du inte vara snäll och lägga ut lite bilder på dina halsband....har bara sett ett hittills....blir väldigt nyfiken på din teknik....

MB sa...

förresten, du berättade aldrig vad det var du lärde dig om copyright på forumet....det var ngt du blev förvånad över skrev du....men aldrig vad...eller har jag missat det?

Gagga sa...

Hej allihopa o hoppas ni har en fin luciadag!
Så många som tittat in idag. Och så många nya i kommentarslista. Välkomna hit både ni som är här för första gången o ni andra trogna kommentatorer!
Min lilla lucia heter Freja o är min 10-månaders strävhårstax. Hade ingen luciakrona som passade, så jag gjorde en av ett kakmått, lite tejp o grönt glitter. Lite ruskigt med levande ljus. Stearinet droppade ner på nosen på Freja. Men hon sa inget, såg bara ledsen ut. Därför fick vi snabbt avsluta fotograferingen o nöja oss med en halvtaskig bild.
Försökte först sätta på henne en liten vit babysärk efter Sessan, men det var inte populärt. Det får vara måtta på plågsamma djurförsök;)

Blöta hundpussar till er alla från Freja



Återkommer ang. copyright o smycken.

Och annat också förstås.

Har just nu en liten paus i mitt betygssättande.

Cornelia sa...

Dagens sötaste lucia. Jag har också lite paus.

Batbut sa...

Han var inte dum inte. fast jag hade bespetsat mig på att få se Bosse i vit särk *s*

Gagga sa...

Cornelia! Freja tackar så mycket o tycker du ska ta fler o fler pauser o vara riktigt rädd om dig.

Batbut! Skulle kanske nästan sett likadant ut. Båda har skägg, men Bosse har ju förstås inte lika långa öron. ;)

Linda K sa...

Men vovven då! Sötaste lucian jag sett på år och dar :)

Gagga sa...

Linda! Och hon är inte bara söt, utan något av det snällaste o gosigaste man kan tänka sig :)

Theron o familj sa...

Sötaste lucia jag sett, förutom mina egna ungar då..;)

Gagga sa...

Mamma Mu! Sötaste hundlucian räcker långt;) Man tager vad man haver när barnen flugit ut i världen ;)