onsdag, augusti 15, 2007

Bloggare i farten

I Stockholms vimmel, lite här o där, möter man då o då, IRL;
Människorna bak alla dessa Bloggar.

Det finns de som är så hemliga såååå, men som gärna vill träffas o ha lite rajtan tillsammans med likasinnade ibland, bara inte kameran dokumenterar det hela. Vi har ju alla ett liv bak våra bloggar o stundtals ett gemensamt sådant.

Vissa har lagt av, men syns o hörs ändå. Guskelov!
(T.o.m. Gagga har ju mer än en blogg. Jojomensan, så är det !!!!)

Sen finns det det de som har så många bloggar så man knappt vet vilket det är modebloggaren eller bokhoran eller värsta humhumbloggaren man möter. Men bak allt detta finner man som så ofta, en mångsidig o trevlig människa.

Allra häftigast är det ju att möta just människan, o spännande människor finns det förvisso i bloggvärlden.

Somliga lånar t.o.m. ut sin lägenhet! Hjärtinnerligt tack!

Nu är jag ju iofs gift med en bloggare o mor till en bloggare o känner en o annan bloggare sen långt innan de blivit bloggare, men möjligheten att efter hand, personligen träffa många, väldigt många, av människorna bak alla dessa märkliga bloggnamn, har förvisso ytterligare berikat mitt liv.
Många träffar har det blivit, i olika konstellationer.
Många fler lär det bli.
Somliga skulle man vilja träffa oftare, och nog känns det som om iallafall några av oss blir vänner för livet.


Ont i foten fick en Gagga av allt spring mellan alla dessa härliga möten. ( Det kostar på att ligga på topp! Hehe!!)
Nedre bilden (foto:Inga-Lena Ericsson) är tagen i Helenelund på söndagen, efter tre dygn i bloggvimlet. Isklamp under hälsporren o en härlig innehållsrik söndag, med en i mitt liv mycket viktig person, faktiskt inte bloggare, mildrade övergången från bloggvärlden till skolvärlden, där jag nu sen några dagar befunnit mig, i full färd med att, tillsammans med mina ickebloggarearbetskamrater, inför elevernas ankomst, än en gång uppfinna hjulet. (Är det sånt som kallas hjulpyssel, förresten? Hahaha!!!)
Med välvässad hälsporre o utan skyddsnät, slänger jag mig in i höstterminens mix av skola/ateljé/blogg o livet i övrigt.

8 kommentarer:

Ilva sa...

Du ser da ut att ha det bra pa den bilden! Vilket flyt trots ont!

c sa...

Det låter lyckat! Synd att jag missade vinintag med er alla!

Anonym sa...

Vad kul med bloggträff!!

Gagga sa...

Ilva! Det var värt lite smärta. Så trött o så nöjd!

Nb! Hann ju knappt prata med dig, men unnar dig all denna "frånvaro". Tack än en gång!

Frida! Skulle vara sååå trevligt att få träffa dig också vid tillfälle.

Vi på Kantarellen sa...

Det var det jävligaste kort jag sett! Jag har ju ingen hals.... bara kalkonfladder. Nu ska här hämnas! :-D

Gagga sa...

F´låt, men detta var det bästa.... ....hum, hum....det enda jag tog. Inväntar den ljufeliga hämnden från dig :)

Anonym sa...

I hope your foot feels better soon!

Mvh/

Katrineholm Review

Gagga sa...

Katrineholm review!
Thanks!