tisdag, maj 27, 2008

Grattis Imse!

Musikgruppen Imse fyller 10 år o firar detta i morgon, onsdag 28 maj, med en cafékväll på Ritz i Arvika. Dagen till ära släpps deras första skiva. En av låtarna på skivan är aktuell som utmanare på Värmlandstoppen denna vecka. Du kan även höra Imse på Arvika torg 13 juni och här hos oss vid Gaggas Ateljé 5 juli.
Givetvis ska jag till Ritz o fira. Återkommer med rapport o bilder därifrån.


Uppdaterat onsdag 28 maj kl 21:58

Här har vi nu den purfärska skivan. En av låtarna; "Min bror", gick idag direkt upp till en fjärdeplats på P4:s Värmlandstoppen. Säkerligen inte den enda av dessa låtar som efterhand hamnar på listorna. Min egna absoluta favorit från skivan är smärtsamt vackra "Vägen ut".

Tack Imse (Ann-Charlott Hedenskog - vocals ; Lina Serrander - vocals ; Torbjörn Svahn - guitar and vocals ; Jarl Nilson - percussion; Jonas Eliasson - Bass; Gästmusiker: Pär-Eric Eriksson, Antti Ojala, Anna Andersson Vass) för en härlig kväll!


Filmade lite mot slutet av konserten, med tanke på Johanna o er andra som missade releasepartyt;
Tryck igång videon härnedan !



Jag upprepar ; 5 juli spelar Imse vid Gaggas Ateljé!!! Och nu i dagarna har det även blivit klart att först ut av alla artister på scenen denna kväll blir; Lotta Delebrandt Mer om detta evenemang senare här på min blogg.



10 kommentarer:

Johanna sa...

Hälsa Imse!
Jag saknar Lina så in i bomben så håll gärna utkik för mig efter litet billigt torp i dina trakter.. Ca 20 mil från Ljungskile så kan jag hälsa på oftare. Ska bli kul 5:e juli och får med mig mannen tror jag :)
Kram

Gagga sa...

Johanna! Ska hälsa från dig.
Nog måste du väl kunna få tag på nån liten stuga här eller varför inte hyra.
Jätteroligt om ni kommer 5 juli! Även Lotta Delebrandt kommer att spela här den kvällen.

Anonym sa...

Hej Gagga och tack för fin marknadsföring på den finaste boggen!!
Jag vi får hoppas att det blir en bra kväll, satt och "monterade" CD-skivor igår för fullt!

Kramar till dej och Bosse (och Johanna om hon läser). Vi ses ikväll!

L

Gagga sa...

L som i Lina! Attans så bra ni är! Vilka röster ni har du o Ann-Charlotte!!!! Och din låt; Vägen ut..... Oj så stark o vacker den är!
Tack för en fin kväll1!!!!
Kram till dig o extrakramar till dina små blonda gossar!

Anonym sa...

Hej Gagga,
Här kommer en "sista hälsning" från andra sidan... Nu är vi snart på väg hem till Värmland och jag undrar såklart vad ni ha för kul för er den 5 juli?! Är det något som man som vanlig dödlig kan besöka?

Och en extra vink till Johanna (som folk blandade ihop mig med på gymnasiet fast jag var aldrig lika söt :) och en inbjudan till oss, på rätt sida sett från Ljungskile och en _massa_ plats. Ni kan tom. få ett eget hus om ni vill i Glava. Hör av dig!
Hälsningar
Sofia i Paraguay (fd Peru)

Gagga sa...

Men där är du ju Sofia! Varmt välkommen hem till Värmland o hit till Gaggas Ateljé den 5 juli! Klart ni ska komma hit. Det blir öppen ateljé, konsert med nämnda artister o picknick framför scenen som på den värsta Woodstock ;) Va, känner du o Johanna varandra!!!! Så häftigt!!!! Och nu löste sig husfrågan o snart får ni träffas här hos mig. Bloggens värld är vidunderlig!
Kolla min blogg framöver så får ni reda på mer om 5 juli.

Klimakteriehäxan sa...

Hej! Har svarat på din fråga!
http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2008/05/klippt-kontakt.html

Anonym sa...

Hej Gagga och Bosse!
Tack så mycket för att ni kom och firade med oss, hoppas att ni har glädje av skivan!
Ser fram emot att få komma till ateljén i juli, finns det en ramp om jag hunnit bli för stor? ;-)

mvh

L

Johanna sa...

Jag skjutsar dig i festivalskrinda Lina ;)

Sofia - Kul stt se att du lever. Tre barn nu väl? Nils kommer jag ihåg och nummer två på Alsters herrgård en midsommar. Det var inte bara du som blev förväxlad, jag med och vi är/var defenetivt sötnosar båda två!

Gagga - Finfina bilder och ser fram emot både Imse och Lotta och dej!

Jag gör just nu marknadsföring av Imse på facebook. Alla som vill gå med i gruppen - Vi som diggar Imse!

Nu 12 dagar kvar till Rhodos, sedan kommer jag!

Gagga sa...

Klimakteriehäxan! Vilken underbar historia :) Hoppas han finns o har det bra o hör av sig till dig nu.

L! Varmt tack för senast! Skivan spelade vi genast på vägen hem i bilen o det spår som jag sen kör om o om igen är din underbara "Vägen ut".
Om du inte kommer upp på scenen så får väl Bosse lyfta upp dig medelst traktorskopan ;)

Johanna! Ska bli spännande att få träffa dig o Sofia samtidigt.
Bilderna är definitivt inte bra, men min kamera är ingen höjdare där inte det befintliga ljuset räcker till, o ljudkvalitén via en sådan skitkamera blir ju skräpigt och ger inte Imse rättvisa.
Ha det så skönt på Rhodos!