torsdag, mars 30, 2006

The neverending story

Åh, denna högerhand! Min starka, flitiga, skickliga, villiga, smekande, glada, sällan vilande hand; vad har de gjort med dig?
Aldrig mer får någon sätta en cortisonspruta i min kropp, i varje fall inte i nån handled. För nu vet jag hur det kan bli när det blir fel. Rejält fel.
Så glad som jag var för tio dagar sen, när jag blev lovad; "inom tio dagar är du helt bra" - lika ledsen är jag nu, när jag sitter här med en hand som är rejält mycket sämre, än den var, före det jag fick sprutan. Sjukskriven fram till påsk för detta o rejält besviken.
Lite plåster på såren fick jag dock idag, när ansvarig läkare ringde mig o frågade hur jag mådde. Det visade sig nämligen att han också var sjuk i influensa nu. "Rätt åt dig, hoppas det var jag som smittade dig", sa jag o han höll faktiskt med mig.
Nu gäller det att träna upp vänstern. Om inte annat så för att få ge en viss läkare, en välriktad, rak vänster, om det nu skulle visa sig att jag aldrig någonsin mer blir bra i min högra hand. Och om jag nu mot förmodan skulle bli så våldsam, så borde jag också klämma åt den snåljåpen på Eda kommun, som inte tyckte det var nödvändigt att grusa skolgården, morgonen 19 nov -04 när jag ramlade där på isen o bröt min handled.

20 kommentarer:

MB sa...

Stackare...det är för jäkligt, men finns det inget de kan göra för att korrigera misstaget?

Humlan sa...

Instämmer med Maleandro!
Håller tummarna att det blir bättre! Jag har själv problem med handleden, men den är bättre än jag trodde att den kunde bli och jag hoppas att du också har sådan tur. (Och jag förstår din fundering på en rak vänster! ;-))
(((Kram)))

Anonym sa...

Men vilken klåpare till läkare! Hur kunde det bli så fel? Man litar så på att de kan sin sak eller hur? Men nu då? Finns det verkligen ingenting som kan göras för att rätta till detta? Håller tummar och tår allt vad jag kan för att det ska gå bra! KRAM

Batbut sa...

Fy fasiken Din stackare! Hoppas Du får hjälp och det blir bra. Gillar alla söta fina kossor som kommit. Och namnen! Nu saknar jag bara en... Fast man kanske inte döper en kossa till Grodan?

Anonym sa...

Det där låter inte så bra. Men jag hoppas att han sa fel på dagar...det kanske vänder om ytterligare ett tag. Jag håller tummarna för det.

Anonym sa...

Gå till den där snåljåpen och ge en rak höger. Trist måste jag säga, för en som älskar att skapa konst....

Anonym sa...

Stäm Eda kommun för sveda och värk. De pengarna kan du gott göra något roligt för. M

Bloggblad sa...

Stämma? Ja, men vad är pengar mot att kunna använda sin skaparhand? Jag lider verkligen med dig. Och skriver ett mail...

Monica med yffen sa...

Menar du att deras felbehandling kan göra att du aldrig blir återställd?? Det är ju vidrigt hemskt i så fall. Då får de ju faktiskt lägga ner alla tänkbara resurser för att försöka fixa till det i alla fall.

Anonym sa...

... vilket skit! Många är vi som tänker på dej!

Farsan_Baloo sa...

Cortison är kul. Idiotisk friidrottskarriär avslutades med ett år av injicering. Det är så underbart på natten efter sprutan när det känns som att kroppen fyllts med en liter vätska, på en kvadratmillimeters yta.

Gagga sa...

Sandra! Skit var ordet! Stämmer på pricken.

Maleandro! Han lovade o ringa igen nästa vecka. Själv skulle jag ta det lugnt.

Humlan! Tack för humlekramen och för att du håller tummarna:)

Londongirl! Han den ansvarige satte inte sprutan själv. Det gjorde en distriktsläkare som var med honom. Satte den rakt i nerven som går ner till ring- o lillfingern. Det sa jag direkt för det gjorde ju så infernaliskt ont just där. Tack för tumhållning o kram :)

Batbut! Har satt sprutor i våra djur några gånger o man får tänka sig för vad man gör. Hoppas ingen kalv blir grodlik, för då bir det nog en avlivningsspruta av barmhärtighet. Inte nåt ont om bloggrodan nu alltså. Grodor gillar jag. Har en damm smockfull :)

Gunnel! Hade sprutan hamnat rätt hade nog dagarna stämt. Nu hamnade den helt galet. Kan kanske bli bra, men det tar tid o jag får vara försiktig. Tack för omtanken! :)

Anne-Maj! Hoppas han läser bloggen :)

M! Har god lust. Inte för att pengar är det viktigaste, men nog kunde de kosta på mig en resa till varmare land ;)

Bloggis! Jag har ju inte ens fixat med min försäkring beträffande skadan i sig. Rädd att den energi jag har kvar skulle tömmas om jag börjar krångla med allt o alla. Livet är för dyrbart för att göra saker o ting värre än de är. Jag SKA bli bra. Har bestämt mig för det :)

Monica m. Y.! Ja sprutan sattes fel o förvärrade min värk o gav nya skador. Så är det. Men läkaren påstod idag att om jag tar det försiktigt så kan det så småningom bli bra. Får väl tro på det då så länge.

Ulrika! Du o alla ni är så otroligt gulliga mot mig. Blir alldeles rörd.
Tack :)

Hej Farsan Baloo o välkommen till min blogg! Jaa du, du vet hur det känns. Just den där litern sitter sen förra måndagen o trängs i nåt jäkla nervcentra i min handled. Nuddar jag svullnaden så skriker jag som en gris. Bäst att vara lydig o stanna hemma.



TILL ER ALLA: TACK; JAG ÄR SÅ GLAD ÖVER VARJE ORD NI SKRIVIT TILL MIG!

GODNATTPUSSAR FRÅN ERAN GAGGA

Vi på Kantarellen sa...

Jamen... jag har ju inte hunnit skriva att det är synd om dig!

Gagga sa...

Mamsan! Märkte allt det så jag satt uppe ett tag till så du fick chansen;)

Ilva sa...

Stackars dig! Men jag kan ju tala om att jag anvander min vansterhand jatte mycket for jag har lite problem med hoger axel och maste saga att jag ar imponerad over hur snabbt man tranar upp den och hur bra det gar. Dessutom lar det ju frigora skapakraft nar man gar over till vanstern! Vad mande det bli nu, en total explosion!

Gagga sa...

Monica! Har bestämt mig för att nu får naturen själv ta hand om det här, förstärkt med positiva tankar o ....lite glass;)

Ilva! Jag är redan tämligen vänstervriden av födsel o ohejdad vana ;) Trodde nog jag var mer skicklig med min vänsterhand än vad det visade sig när den inte fick hjälp o stöd av högern. Men nog ska jag träna upp den mer. Envis är jag som tur är. Och jag ska fortsätta skapa om jag så måste använda mina stora fötter till det :)

Jessica sa...

Fy tusan alltså :( kram kram. Men hör av dig till försäkringsbolaget, så krångligt behöver det nog inte vara ska du se. Tycker ni behöver en solresa :)

Gagga sa...

Sessan! Tar det nån dag inom mycket snar framtid. Har liksom tänkt;bättre en frisk hand än några tusingar åt skogen. Men nu brinner det i mig. Sol skulle göra gott åt både hand, övrig kropp jämte själ. Kramar tillbaka!!!

The Female Dinousaur sa...

Näe, fy! Hoppas det ger sig och blir bättre! Kram på dig!

Gagga sa...

Biggis! Ganska jobbigt, men yttepytte lite bättre. Dessutom sitter influensan ännu i. Nu kan det bara bli bättre;)