fredag, september 28, 2007

Bokslukare åker till Bokmässan

Tidigt i morgon bitti åker jag ner till Göteborg och Bokmässan. I mitt sällskap, närmare bestämt i min väska, har jag en liten bokslukare, medskickad av mina elever. En symbol för deras kamp för att få behålla sin skolbibliotikarie och därmed sitt skolbibliotek.

Klippen härnedan är ur vår lokaltidning Arvika Nyheter. Artiklarna har publicerats nu under september. Klicka på bilderna för förstorning!


KAMPEN GÅR VIDARE!

Nu ska den magiske lille bokslukaren försöka göra sitt i Göteborg.

2 kommentarer:

Tankevågor sa...

Den där lille bokslukaren har valt en bra bok tycker jag.

Bra att de kämpar för sitt bibliotek, hoppas de som bestämmer lyssnar på dem!

Ha det så jättemysigt på mässan!

Gagga sa...

Underbart men jobbigt att vara där. Den lille stannade kvar.Såg honom senast vid kaffebryggaren hos Natur o Kultur. Han var lite besviken eftersom han inte var välkommen i Värmlandsmontern. Hans och skolbibliotekets vidare öde är ovisst.