lördag, april 01, 2006

Absolut inget aprilskämt


Den förste april för tjugo år sen fick Sessan en lillasyster. Mycket stolt traskade hon iväg till skolan för att berätta den stora nyheten.
Där trodde alla att det var ett aprilskämt. Dessutom hade de ju sett mig på skolan samma dag o "där kunde jag ju inte vara om jag hade fått en bebis".
Besviken Sessan fick vänta tills hon hade bildbevis på att hon fått en söt liten syster, vid namn Malin, innan hon kunde övertyga sina kamrater om att hon faktiskt inte hade skämtat.
Denna Malin som jag alltså inte är mamma till, men som är Sessans syster o en underbar, glad , trevlig och begåvad tjej. Denna Malin som vi alla älskar, fyller 20 år idag.
Om du läser det här Malin, så vill Bosse o jag på det här viset skicka dig tusen kramar på din födelsedag o önska dig all lycka på din väg! Tack för att du finns!

10 kommentarer:

Bloggblad sa...

Vilka söta tjejer! Men försök inte lura i mig att kortet är taget i år!

Gagga sa...

Bloggis! Visst är de söta :) Nej bilden är tagen för nåt år sen o mitt i sköna sommaren här utanför.

Anonym sa...

Vilka fina och söta tjejer du har! Hoppas mina blir lika...:-)

Anonym sa...

Vackert! Både flickorna och naturen. Är det ett vattenblänk man skymtar där bakom flickorna innan bergen tar vid?

Gagga sa...

Anne-Maj! Dina tjejer är ju lika fina o söta o du har ju t.o.m. TRE!

Londongirl! Jo det är sjön som finns där nedanför huset.

Anonym sa...

Haha..jag kan förstå att hon inte blev trodd.

Gagga sa...

Gunnel! Ja tänk dig så retligt!

Gagga sa...

Monica! Snyggt öga! Kände inte igen det så jag var tvungen att kolla. Men det är ju DU :) Idag vräker snön ner här igen, men så ska det väl vara i april; "Aprilsnö ä fåragö"....hmmm

Linda K sa...

Sommar och söta flickor, åhhh hur kan det fortfarande komma snö? :O

Gagga sa...

Linda K! Så skulle det vara året om. Idag vägrar jag gå ut. En decimeter nysnö på allt det gamla.