fredag, april 20, 2007

Mera Stålhane

Ninni o ni andra som gillade den här; nu har ni chansen; en precis likadan finns ute på Tradera just nu.

Där fick jag också lära mig att:

" Det är en handmålad kanna ur serien
"Folkvisan" av Carl-Harry Stålhane.
Det finns både
vaser, kannor, fat och askfat i serien.
Serien tillverkades på 50-talet.
Stämplat R Sweden Comp CHS
Ovanlig kanna av C.H:Stålhane
kannan har jätte fint skick
men är inte uppskattad här hemma "

Så skriver säljaren.

Själv uppskattar o behåller jag min kanna o kan inte låta bli att visa er fler av mina grejer ur Stålhanes stora produktion.



Tallriken heter Carmen. Hittade sex stycken i höbosset på ladugårdsvinden.
Lilla skålen ovanpå, säkerligen f.d. askkopp, har jag köpt på Tradera . Undrar om den också har ett namn?
Duken inunder, från Gudrun Sjödén.

Inga kommentarer: