onsdag, oktober 26, 2005

Hittar ni Gagga?


Nu har jag bestämt mig.
Jag deltar i Bloggforum 19 nov i Stockholm.
Min planerade resa o den informella bloggträffen, jag o Sessan tänkt oss till nästa helg, blir alltså inte av.
Mamselamsen funderade på hur vi skulle känna igen varandra. Att känna igen henne är ju ingen match. Det är ju bara att följa guldglansen.
Men hur hittar man en Gagga i vimlet?
Undrar allt hur er bild av mig ser ut. Det måste ju vara en samlad mix av diverse konstigheter jag bjudit på. En blekfet, mossbelupen, övervintrad proggare, nödtorftigt skyld av nån Gudrun Sjödénkreation? Eller?
Gör därför här o nu ett litet experiment.
Lägger ut en bild, tagen förra hösten, på mig o ett gäng andra kommunanställda, då vi fick våra guldklockor, efter 25-års "trohet" mot Eda kommun. Bilden ligger redan ute på nätet, på kommunens hemsida, så jag kan visa den även här. Minns att var och en då skriftligt fick godkänna publicering.


Nu vill jag veta om ni kan lista ut vem som är Gagga i detta blandade gäng.
Klarar ni det så hittar ni mig säkert på Bloggforum också.


16 kommentarer:

Ilva sa...

hon den dar langa i mitten med skagg sa klart!

Ilva sa...

jag tror att du ar den som star som nr 2 fran vanster i den bakre raden, den grona scarfen...

PGW sa...

Jag hade ingen aning om att du hade skägg! :-)

Anonym sa...

Om vi gissar rätt,,,blir du glad då?
Jag tror då som Ilva, andra från vänster, bakre raden!

Cornelia sa...

2.a från vänster i översta raden - färgglad sjal. Jag ska gå på Bloggforum Ilva kan du inte boka en flyg till och komma du med? Vad det ska bli roligt att träffa dem som kommer.

Ilva sa...

o vem betalar??? Jag kommer ju upp efter jul ju o da skall alex o jag iallafall traffas, skulle tro att det blir i sthlm o da kan du ju masa dig dit eller, pendeln fran ostert...e!!??

Batbut sa...

donnan med den färgade sjalen såklart!

Batbut sa...

Ilva, Du kommer till Stockholm, och så ska Du träffa Alex. Jag då?????? "surar"

Cornelia sa...

Ja men då kan vi väl ha en lite bloggträff igen efter jul och då kan väl batbut också komma med, jag tar pendeln till stholm

Humlan sa...

Grön sjal ser rätt ut... 2:a från vänster i bakre raden.

Ilva sa...

jamen batbut, det ar ju klart att vi ses-hur skall vi annars kanna igen varandra i Florens eller i skottland bland haggisen?? Vi kor en liten bloggis en kvall!!

Vi på Kantarellen sa...

Jag tror också på hon med sjalen. Så då...kommer jag att känna igen dig.

Bloggblad sa...

Om jag inte visste, så hade jag gissat på skäggiga damen... ett handstickat värmande hakomslag.

Men du har lagt ut ett kort på dig tidigare i ett collage. Men - minnet är ju det som försvinner först. Vad som kommer sen har jag glömt...

Här sägs den 19? Jag fattar inget.

Anonym sa...

Åh, får vi lära oss att sticka Hedvig då?

/Inger - numera i Stockholm

Gagga sa...

Hej svejs allihopa! Milda tider vilken aktivitet det blev här.
Och så rolig läsning jag fick. Vad jag har skrattat.
Nej jag har inte varken skägg eller kavaj. Det är mycket riktigt jag som är klädd i svart med grönrandig sjal.
Sen på Bloggforum så kan ni ju spänna öronen o kolla varifrån ni hör värmländska toner ljuda. Tror inte vi är så värst många härifrån vilda västvärmland som kommer.
Ska bli kul att åtminstone få träffa några av er.

Gagga sa...

Mette! Tackar o niger!