söndag, oktober 23, 2005

ÄNTLIGEN!

Äntligen är min svåra prövotid över. Tack underbare A för allt jobb du lagt ner!
Mina bilder är räddade. Hurra!!! Dock försvann alla mina experiment som låg kvar i Picasa, likaså Bosses bokföring. Det sistnämnda var ju värst. Men Bosse är en luring; han har faktiskt bokfört för hand, vid sidan av. Picasa får jag ladda ner igen o göra nya djärva bildkompositioner. Det finns bl.a. ett gäng älgköttsbilder som väntar på behandling.
Nu vet jag hur det är att lida av svår bloggbrist. Det var ingen trevlig åkomma. Det blev biverkningar dessutom. Jag har under dessa två veckor utan hemmadator, stickat mig till en seninflammation i höger handled. Men många par selbuvantar blev det. En hel hög.

23 kommentarer:

Ilva sa...

Gagga! Jabba, du ar tillbaks!! sa glad jag blir! O vet du att jag OCKSA brukar sticka sadana vantar!! Nar andan faller pa! Ta det lugnt med handleden nu... o blogga pa! Vantar pa algkottet!

Vi på Kantarellen sa...

Välkommen tillbaka till Bloggland!

Gagga sa...

Ilva! Ja nu är jag igång igen, märkligt nog. Hade nästan gett upp. Två veckor kändes väldigt långa den här gången. Kul att du också gör sådana vantar. En sådan stickning är så bra för man behöver inte tänka på vad man gör o kan se på TV samtidigt.
Sen blir det bra presenter.
Måste ladda ner Picasa nu.

Mamsen! Tack så hjärtligt! Nu kan du ge dig på att jag kommer att blogga som attan.

Bloggblad sa...

Så snygga! Kan man få beställa ett par tills vi träffas i sommar? För det gör vi väl...?

Gagga sa...

Bloggblad! Klart du ska ha vantar. Men det är väl nu du behöver dem, inte till sommaren.
Min mail är inte igång än.
Men du kan väl maila mig din adress så skickar jag ett par.

Batbut sa...

Yippie! Bloggvärlden är återställd. Vår själsliga medicin har återkommit från älgarnas rike! Pussa A från mig! Och nu har ni väl lärt er att ta backup....*s*
Och vet Du, jag kan faktiskt sticka sånadäringa vantar! Ärligen!

Lyckliga Grodan sa...

å så snygga vantar.. och välkommen tillbaka.. du har varit så saknad...

PGW sa...

Seninflammation låter verkligen inte bra! Men det var väldigt snygga vantar!

Välkommen tillbaka! :-)

Gagga sa...

Batbut! Ska bli kul att få ge A en Batbutpuss. Ja nu ligger äntligen älgarna i frysen o jag är på rätt plats ; vid datorn. Visst är det kul att sticka Selbuvantar.Visste du att de heter så?
Backup?


Grodan! Tack, tack! Och jag har saknat er.


PWG! Tack, tack! En sena hamnade lite fel (tror jag)vid gipsningen av mitt handledsbrott. Den spökar så fort jag anstränger armen. Ska in till kirurgen i mitten av november. Fram till dess stickar jag på. Men framförallt tänker jag blogga.

Anonym sa...

ah, vad härligt att du är tillbaka.....nu är allt som det ska vara igen, trist dock med inflammationen......och underbara vantar!!!!

Gagga sa...

Alex! Tack! Känns härligt att ni alla möter upp. Nu har jag mycket läsning av era bloggar att ta igen.

Anonym sa...

Vilka snygga vantar! var rädd om handleden dock. Bra med data nu då, du är saknad.

Gagga sa...

tant Monica! Tack! Ja nu blir det mer datajobb o lite lagom med stickning.


Alfahanna! Jepp, nu är den giftiga damen tillbaka. Det blir små doser av mig nu till en början. Men är väl snart igång i gammal god stil. Var rädd om dig där på andra sidan skogen!

Cornelia sa...

Välkommen tillbaka! Nu verkar jag ha drabbats strul med min dator hemma, fast bara avseende bloggandet - jag kan inte göra nåt hemma - det tar en evinnerlig tid - så jag skickar denna hälsning i smyg från jobbet!

Humlan sa...

Va' kul att se dig igen! Snart blir det väl en massa ögongodis igen... *S* Själv har jag varit utan internetuppkoppling ett halvt dygn och tyckte det var jobbigt...

Snygga vantar, stickar också gärna men mina fingrar och handleder protesterar, så det får inte bli långa arbetspass. Hoppas handen slutar bråka nu.

Bloggblad sa...

Oj! Vad flott! Men jag betalar förstås. Eller ska jag skicka en av mina skivor?

Bloggblad sa...

Jag har mailat min adress, men du har tydligen strul... och jag har tid att vänta.

Gagga sa...

Cornelia! Tack! Oj är det din tur nu. Stackars dig! Hoppas du slipper vänta länge. Det värsta är ju att man inte hinner ikapp på ett tag. Det fattas fortfarande ett minneskort här så det är lite trögt här också.


Humlan! Tack!
Ja det är jobbigt att ha ont i sina förnämsta redskap. Inte så kul att komma i reparationsåldern.


Bloggblad! Tror att min E-post funkar nu, så skicka din adress. Skiva! Ja, tack!

Gagga sa...

Mette! Stort Tack!
Fick se det här långt om länge. Vet att du varit hos tandläkaren nu. Hoppas du fått bukt med din inflammation. Bosse fick göra rotfyllning i tanden han bet ut.

Anonym sa...

ojoj värsta stickdrottningen - synd att du inte bor i stockholm då kunde vi ha syjunta - men jag får kanske nöja mig med din dotter (o hon är ju inte fel!)

Gagga sa...

Anna! Försök få igång Jessica med stickning. Hon kan. Skillnaden mellan mig o henne är att hon bara gör en grej av varje sak, o jag bedriver rena massproduktionen.

Anonym sa...

Gagga - jag har redan haft en stick-dejt med sessan - men tyvärr hade jag dubbelbokat mig men ryktet säger att hon o gonzot stickade en kväll...


önksar att jag var så produktiv - men jag håller på med min andra babykofta inom ett år - det får räknas som massproduktion hos mig ;)

Gagga sa...

Anna! Roligare än roligt är att sticka kläder till små människor.
Det värsta är när dessa små människor blir stora Sessor, vill de inte ha något hemstickat längre.
Snyft!