tisdag, oktober 11, 2005

Tingens jävlighet del 2.

Nu är det stekta fläsket kokt, eller möjligen är det kokta fläsket stekt. Skit samma! Skit blev det!
Det räckte inte med en grej den här gången heller. Det blev tre grejer i tät följd även nu.
När jag kom in i min bildsal i går morse, möttes jag av en handskriven lapp på datorn; "Försök att uppgradera datorn misslyckades. Ni får vara utan dator ett tag. Hälsn. IT-ansvarig"
Det var väl inte hela världen. Eleverna fick klara sig utan dator på lektionerna o jag ägnade mina raster till lite fika o tidningsläsning istället för "ni vet vad".
Efter lång skoldag och några timmars hemsamaritarbete hos nära/kära, åkte jag glatt hemåt i min hyrbil (se förra inlägget) i tanke att ägna den sena kvällen åt lite bloggeri på hemmaplan.
Det blev ingenting med det inte.
Nej, taket hade inte rasat ner den här gången, men datorn hade rasat ihop under Bosses händer. Frågan är nu om något går att rädda av dess innehåll. Vi har slarvigt nog inte gjort säkerhetskopior av någonting överhuvudtaget. Ny dator, och man tror att inte att något sådant ska hända. Hmmm... Men pajar en ny bil efter en månad, så kan väl en dator göra likadant. Grej som grej. Skit som skit!
Bosses bokföring? Mina bilder? Vet inte än om något finns kvar.
Så länge jag inget vet, grubblar jag inte så mycket över just det.
Men, vad värre är; Jag kommer inte att kunna sköta min blogg, inte svara på kommentarer, inte läsa era bloggar, inte skriva kommentarer, inte lägga in bilder, inte leka i Picasa..... Buuuuuuu!!!!
Det här smygskriver jag i all hast, på en rast, på den dator där vi för in elevernas frånvaro.
Härmed meddelar jag alltså att Gagga är tämligen frånvarande på obestämd tid. Lovar dock att ta alla tillfällen i akt att komma åt lediga datorer , för att framför allt kolla vad ni har för er. Och så kan jag ju passa på att ta en massa bilder, ifall det nu är så att de gamla "tagit slut". Vi får väl se om det uppstår något gott ur det här.
"Dä ordner sä föll dätta å".

36 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på dig och hoppas det bnlir något bra av allt!

Anonym sa...

AA Gagga! Min dator har brakat ihop pga virus 2 ggr o jag vet hur det ar!! Men om det inte ar virus sa brukar man kunna fiska upp en hel del!! Sa hall hoppet uppe! Tanker pa dig stackare!!

Vi på Kantarellen sa...

Det kommer alltid något gott ur jäkelskap, men det ser man inte förrän långt efteråt. Men... jag väntar tåligt vid min dator,

Jessica sa...

sursurt, men det är inte omöjligt att det fixar sig ändå.
Hm, borde hem och göra bildbackuper.

Gagga sa...

Mina kära Vänner o älskade Dotter!
Blir så glad över att se att ni finns här! Största problemet är ju att jag är totalt bloggberoende vid det här laget. Nu är jag inne på frånvaroanmälningsdatorn igen. De andra har gått hem. Kanske skulle stanna här och blogga hela natten...
Neej...det är väl bäst att jag åker hem till Bosse o kollar om nåt mer har pajat under dagen;)

Vid gott mod/ Kram på er alla/
Gagga

Cornelia sa...

Din stackaregagga, Vi får hava tålamod och vi väntar med spänning på nya vackra bilder. Håll ut!

Anonym sa...

Håller mina tummar och hoppas det inte är så illa, utan går att fixa till. Inte kul detta där!

Batbut sa...

Gagga, se åt öst. Ta Dig till Stockholm och sov inne hos ett av lilltrollen. Du får låna min bärbara, och så vilar Du upp Dig till kaoset är ordnat hemma. Deal? Så kan vi sitta här och blogga, och så får Du inspirera mig till nya alster!

Theron o familj sa...

Gagga! Tänker också på dig och väntar troget tills du kommer tillbaks!

Lyckliga Grodan sa...

den som väntar på gagga kan aldrig vänta för länge.. jag häller upp ett glas vin till och lyssnar till gó musik..

Humlan sa...

Nu har ni väl fått er dos av jävlighet, nu räcker det väl!
Du får lägga upp ett lager med bilder under datorernas frånvaro... Hoppas att det går att rädda datan på datorn.

Gagga sa...

Hej Allihopa! Nu har jag iallafall fått min dator i bildsalen tillbaka. Så gulligt av er att bry er med allt mitt strul.
Det går troligen att rädda hemdatorn också, men det är inte snargjort. Kör fortfarande hyrbil.
Ska försöka hinna kolla era bloggar innan jag åker hem.
Kram på er!

Bloggblad sa...

Men du kära Gagga! Det är inte FARLIGT att vara utan dator en stund. En liten en, alltså.
Vad gjorde vi förr? Hmmm.... *tänker och tänker* Hmmm... nej, jag kommer inte ihåg.

Cornelia sa...

Hurra för Gagga som fyller år idag!

Anonym sa...

Gagga Grattis!
Du har verkligen inte en avundsvärd situation men som sagt , skrivet ovan...vad gjorde vi innan datorn....grrr... nåväl, du får så gärna skriva av dig inne hos mig så känn dig som hemma och ventilera det du behöver när du känner för det!

Anonym sa...

GRATTIS på födelsedagen till bloggvärldens coolaste dam!!!

Batbut sa...

Ryktet sprider sig att Du fyller år idag, så isf säger jag:
G R A T T I S!

Det var väl 35 eller ngt sådant?

anna sa...

Ja det ryktas på stan (eh?) att du fyller år, så GRATTIS!!! Och allt löser sig, lyssna på timbuktu så ser du! ;)

Klimakteriehäxan sa...

Förstår precis hur det känns. Här hemma hos mig har nån försökt ladda in nåt eländigt datapgm i min laptop så jag kommer inte ut på nätet längre. Men synden straffar sig sjlv - nu har jag ockuperat den "stora" datorn!
Snabbt tillfrisknande önskas du och din maskin härmed.

Bloggblad sa...

Även till min dator kom ryktet. Ja må hon leva, ja må hon leva....

Anonym sa...

Undrar vem som spred detta??? visslar å sparkar kring i löven!

PGW sa...

Hur går det för dig i kaoset??

Grattis i efterskott! :-)

Cornelia sa...

Jag tror att jag möjligen kan ha startat detta genom en kommentar hos Bloggblad efter att Gagga talat om det för mej i en kommentar på min blogg. Sen "bakade" jag en tårta på min blogg. Ja och sen var det i gång!
Blev du överraskad Gagga?

Gagga sa...

UNDERBARA; UNDERBARA ALLA NI! Jag tackar o niger o slickar i mig alla välgångsönskningar o gratulationer med god aptit, trots att jagi sällskap med Bosse o min syrra delade en 10-personers mosstårta i går kväll. TACK!

Humlan sa...

Ett alldeles jätte-sent jätte-grattis!
Hoppas att du får tillbaka din dator med allt innehåll kvar, som en (försenad) födelsedagspresent.

Gagga sa...

Tack lilla Humla! Jag hittade ju även de andra gratulationerna idag och är lika glad för alla.

Gagga sa...

P.S. Det var 55 D.S. :)

Bloggblad sa...

Tant ska jag väl säga då. Hela 5 månader yngre är jag...

Har inte grädden kommit till Gaggaskogen? Käkar ni verkligen mossa? Björnd:o då förstås?

Vi på Kantarellen sa...

Ha den äran!!!! jag vet nog din gammla Gagga att du fyller år!

The Female Dinousaur sa...

Ett jättegrattis i efterskott från en gammelmamma (fast inte l i k a gammal, förståss...) :-) Hoppas datoreländet löser sig, så att vi får tillbaka dig i (gammal) god form igen... Sorry, kunde inte låta bli... :-)

Vi på Kantarellen sa...

Jag väntar fortfarande på dig.

Gagga sa...

Tack kära Ni! Jag får snart spunk av att vänta. Min dator ligger fortfarande sönderplockad. Min bil står kvar på verkstaden. Ingenting händer. Igår kom en granne in o frågade om jag hade abstinens. Jovars! Sen frågade han om Mamselamsen hade flyttat klart!!!

Nu stundar helgen o då kommer jag inte åt någon dator. Ni får ha det så bra! Och må inte edra datorer falla samman under edra händer!

Kram från eran Gagga

Batbut sa...

Gagga, du får önska Dig en bärbar av maken så att Du ALLTID är online! Och så vi alltid kan nå Dig. Det här fungerar inte... det blir obalans i bloggland! *snyft*

Anonym sa...

Grattis grattis på födelsedagen!
Även om det är en dag för sent.:)

Hoppas det löser sig med datorn.
Dags att göra backup på mina bilder.

Lyckliga Grodan sa...

grodor klarar inte så här långa gagga-avbrott.. djurskyddsföreningen kommer snart att agera.. hoppas de skickar en splirrans hur-bra-som-helst-dator till dig...

Gagga sa...

Hej på er! Nu är det måndag o jag är tillbaka i civilisationen. MIN BIL ÄR FIXAD men datorn lígger där den ligger.....i bitar.....ingen har tid att laga den...älgjakt...

Märker att nya namn dykt upp i kommentarerna: Dark Angel o Häxan hälsas varmt välkomna till denna blogg som helt ofrivilligt har paus.
Ni gamla Grodor o andra goingar får hålla ångan uppe så länge.
Jag lider!!!!

Kramar i massor från eran GAGGA