fredag, oktober 28, 2005

Rått kött

16 kommentarer:

Ilva sa...

Sa harligt ratt o rott!! Du kommer att vacka folkstorm med detta konstverk!!

Bloggblad sa...

Vänta bara när alla veganer börjar kasta morötter och ärtor på dig...

Gagga sa...

Ilva o Bloggblad! Nu börjar det bli riktigt spännande. Hoppas grönsakerna är färska o fina så att jag kan använda dem till älgsteken. Här tar vi vara på allt.

PGW sa...

Så ... Tarantino! ;-)

Gagga sa...

Pwg! Först tänkte jag så här; "Tarantinofilmer har jag nog aldrig sett". Sen frågade jag Bosse. Jo då, vi har sett många. Men ingen av oss kom på namnet på en enda en. Men bilderna dyker upp fler o fler i mitt arma huvud.
Jo ... Tarantino!

Ilva sa...

Ja lite resevoir dogs over det hela...

Ilva sa...

Men var ar folkstormen?? Nar jag la ut en hona sa hade folk en massa asikter o man sag inte en droppe blod...forvantade mig mer av kommentatorerna!

Gagga sa...

Ilva! Ja här är det tyst. På min dator försvann hela bloggen i gårkväll så jag trodde jag blivit bannlyst. Och nu är det väl så att folk inte vill in här nåt mera. Jag har gått för långt...;)

Idag kör vi flyttlass åt min syrra hela dagen.

See you!

Anonym sa...

Älg?

Vi på Kantarellen sa...

Va!!! Och så tycker Ni min att Korv Stroganoff såg äcklig ut.

PGW sa...

Ilva, Reservoire Moose menar du, fniss fniss ...

Lyckliga Grodan sa...

jaktslakt.. fascinerande och skrämmande på samma gång.. häftiga bilder...

Cornelia sa...

Jag tycker det ser vackert ut på ett rått sätt. Lite makabert men ändå vackert. Ögat i mitten för samvetets skull, eller? I alla fall oförställt och sant.

Gagga sa...

Tant Monica! Ja, det är älg. 20 älgar sköts i Bosses jaktlag. Bilderna tog jag i slaktboden.


Mette! Skönt med lite folkstorm.Men du kastar inte morötter på mig åtminstone.


PWG! Fniss, fniss!!!


Grodan! Gick inte dit förrän älgarna var just bara kött.


Cornelia! Tror att det är ögat som gör det makabert, men ville ändå ha det med. Bilden på det döda ögat är ännu värre att se som ensam bild. Nu är den ett med kompositionen. Går att se som enbart former o färger.
Skulle kunna omvandla den här bilden till måleri o tona ner den råa köttkänslan.

Bloggblad sa...

Det vore allt en tavla att ha i matsalen...

Gagga sa...

Bloggblad! Ja, rött är väl stimulerande för aptiten ;)