måndag, juli 18, 2005

Hej världen!

Märker att jag lärt mig ett o annat de senaste veckorna. Kunde t.ex. plötsligt länka. Ett o annat finskt ord har jag också fått att fastna i min gamla urhjärna. Men jag blev nästan vettskrämd när nån som heter Tuula hade länkat till mig. Hjälp, hon tror nog att jag kan finska tänkte jag innan jag kollat. Hon skrev gudskelov på både svenska o engelska. Trevlig blog med många länkar o roliga bilder! Och så var det ju Gregg då, som dök upp, o fåfäng o lättimponerad som man är, rev man ihop några fåniga kommentarer på enkel engelska. Usch! Det måtte väl räcka att skriva på svenska för en som har värmländska som hemspråk. Jag tror det får bli enbart bildspråk när det gäller den internationella delen. Kroppsspråket slutade jag använda i sådana sammanhang för mycket länge sedan.

13 kommentarer:

Ilva sa...

Men du skrev ju pa perfekt engelska Gagga! Ingen falsk blygsamhet. Forresten nar skall du lagga ut lite bilder pa dina egna verk?????

Vi på Kantarellen sa...

Jag stavade t.o.m. fel på ett ställe.

Ilva sa...

namen vad ar nu detta??!! Plotsligt sa blir ni sa petiga-VI kan ju iallafall engelska, den dar Greg kanminsann inte svenska han! Sa dar kammade vi genast in 1-0 brudar!

Vi på Kantarellen sa...

ha ha ha ... där har du en poäng

Bloggblad sa...

Jag har bara träffat på svenskar som är så petiga med att "nej, JAG kan inte så bra engelska/tyska/franska..."
Därmot har jag träffat många andra landsmän som "kan" ett språk bara för att de förstår tre meningar...
I speek inlish - säger dom glatt! Och fattar inte ett smack.

Själv är jag hur petig som helst när jag ska skriva på ett annat språk - avstår om jag inte är helt säker... Jäkla Jante som sabbat så mycket för oss!

Gagga sa...

Ilva!
-Dåligt med nya verk, mest värk just nu! Konstigt att högerhanden inte värker när jag jobbar vid datorn!?
-Jag tänker inte lära honom fler svenska ord! Han får nöja sig med att titta på mina bilder.

Gagga sa...

Mamselamsen!
Det var åtminstone ett SVÅRT ord!

Gagga sa...

Bloggblad!
Så sant så sant!
Jante får vi allt ta ett krafttag med tjejer!

Ilva sa...

Jag kommer inte ens ihag vem Jante ar langre, vem ar det?? En ny popartist? Politiker?? eller kanske en s.k. kandiskock???

Vi på Kantarellen sa...

ilva! Det är en Norsk/Dansk? loppa som invaderar hela vår tillvaro. Det tar flera år att göra sig kvitt den. Det säger min Calua i USA i alla fall.

Ilva sa...

jamen efter 11 ar har sa har jag ju 'glomt' honom, inbillar jag mig iallafall. kanske. eller tror jag att jag ar nat nu nar jag skryter om att jag kort jante pa flykten....iallafall kanske pa flykten...eventuellt

Vi på Kantarellen sa...

Skryt på du bara. För Jante är en ovälkommen gäst hos mig! Undrar om jag är störst, bäst och vackrast? Störst...det tycker jag. Bäst... det tycker mina barn, hoppas jag. Vackrast... tycker förhoppningvis min man.

Gagga sa...

Den där parasiten Jante tror jag hoppade på oss nångång i barndomen o han är svår att få väck. Dumt att jag inte passade på att få honom bortopererad i våras när jag ändå skar bort en annan fuling. Det kanske var så du gjorde Ilva innan du flyttade till Italien.
Mamselamsen, du hade troligtvis turen att födas immun mot sådana löss.
Bloggblad! Vi får fixa honom själva!