söndag, augusti 28, 2005

Anonym?

Hur länge till är man anonym? Och varför skulle man vara anonym? Väldigt få runt omkring mig vet att jag är bloggare. Fem personer så där... tror jag...
En av de häftiga bloggkollegorna visade sig vara en lika häftig f.d. elev. Finns det fler?
Grannar? Kollegor? Kusiner? F.d män? Kul att ni tittar in! Ni får gärna skriva kommentarer!
Har roat mig genom att kolla lite på loggarna idag. Märker att ni är mig "på spåren"... underliga sökvägar...hmmm....!
Och söker man sig själv på nätet, hittar man hänvisningar till sin blog på de mest spektakulära ställen ibland... uj, uj uj!!!
Bäst att behålla påsen över ansiktet ett tag till...

49 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Har du provat att söka på gagga på Google?

Vi på Kantarellen sa...

Du...det blev 4700 träffar. =)

Vi på Kantarellen sa...

Haha...fast jag leder på 4830. *skryter som vanligt*

Gagga sa...

Jag vet! Jag är jättekänd ;)

Gagga sa...

Finns det så många Mamselamsor?

Lyckliga Grodan sa...

jag är ju nästan helt anonym.. bara 607 träffar.. det betyder att jag fortfarande kan smyga omkring och säga vadsomhelst utan att det blir ett rabalder...

Gagga sa...

Neej jag tror att du o jag känner varann!!! :)

Anonym sa...

Hej Gagga!

Som du vet är inte jag nån stor anhängare till blogging direkt, men ibland när det blir för trist att skriva korrektur inför måndagens föredrag för kommunfullmäktige i vår ärade kommun, då passar det att surfa in på grannens blog. Jag har tänkt det många gånger förut men idag blev det alltför uppenbart för att inte säga det rätt ut. Du har en underbar känsla för bild, färg, komposition å kreation, troligen finns det bortåt åttahundra ytterligare ord som beskriver din otroliga förmåga att fånga ett motiv och återge det på ett fängslande sätt. Ja alla foton på bloggen är väl inte mästerverk men de flesta är mycket underhållande att betrakta och jag tycker inte att det är någon tillfällighet att du är bildlärare. Se det mer som en naturlig följd av evolutionen (kanske lite väl filisofiskt sagt).
Detta har naturligtvis ni andra också lagt märke till om inte titta på bilderna igen!
Hänförd granne, sambon samtycker.

Anonym sa...

Gagga!
Mitt första inlägg på en blog. "Blogdomen" är borta, feels curious, men det kändes nödvändigt. Nu är det två!

Vi på Kantarellen sa...

Jag är nog klonad på nått vis.

Gagga sa...

Käre Granne! Tack! Hälsa Sambon! Ni ingick faktiskt bland de 5 jag nämnde där i början.Er som jag visste om. Sååå hemlig är jag! Hi,hi!


Mette! Det är en snok. Inte farlig alls, o den här som jag mötte igår var väldigt liten i jämförelse med Snoken Sören som är vår gigantiske gårdssnok!

Gagga sa...

Näste anonyme! Du är eller har varit min elev? Eller?
Du är också min granne?

Ledtråd tack!

Gagga sa...

Mamsen! Jag visste det! Har ju sagt det tidigare!

anna sa...

ska jag avslöja mig med...eller vet du om at jags nokar...jag tror du vet att jag snokar, så jag återgår till mina egna kollage ;)

Gagga sa...

Anna! Klart att jag vet att du är här! Nu blev jag nyfiken på dina collage. Ilar till dig!

Cornelia sa...

Ingen mer än min sambo vet att jag bloggar - tror jag - men om någon som känner mej läser min blogg finns det många ledtrådar tycker jag själv i alla fall.

Gagga sa...

Cornelia! Jag har ju berättat o visat så mycket om det som finns kring mig så det är inte svårt för den som vill veta resten....
Men jag har inte berättat för mer än de 5 jag nämnde.
Min f.d. elev kom på att jag var jag innan jag förstod att hon var hon. Vi hade läst varandras bloggar en tid.
Så du kan aldrig veta. Vi kanske också känner varandra!?

Kajsakarin sa...

Jag återkommer till din blogg, då och då. Gillar din humor och dina bilder. Jag är nog inte särskilt anonym, borde man vara det?

Batbut sa...

Och det är ju på sätt och vis anonymiteten som gör att man törs "visa sig". I verkliga livet visar jag exvis ingen vad jag har gjort för hantverk eller skrivit för saker, rädd att få kritik. men här törs jag för ingen (utom maken och 1 vän) vet vem jag är

Anonym sa...

Ormar och FBI,,, nu börjar det likna nått!

Gagga sa...

Kajsakarin! Trevligt att se dig här! Nej man behöver verkligen inte vara anonym, vet inte varför jag låtsas att jag är det.


Batbut! Och jag som skrivit dagbok i Arvika Nyheter under eget namn o med bild på ansiktet, o haft massor med utställningar..... Hur länge dröjer det innan påsen åker av tror du?


Rita! Jojomensan nu har jag tuffat till mig :)

PGW sa...

Bra fråga Gagga ... jag tror jag fortsätter funderingarna på min blogg under dagen, jag undrar också över det här med anonymiteten.

Men är förstås fegis och fortsätter vara lite småanonym.

Ilva sa...

Jag tycker inte egentligen spelar nagon roll om folk som kanner en laser bloggen, vad jag gillar med anonymiteten ar att de som inte vet vem jag ar gor sig en egen bild av mig, helt oberoende av alder, utseende, sociala klass, jobb, dialekt osv osv. I den man det nu inte sipprar ut forstas.

maruschka sa...

65300 träffar på maruschka, det ni!...*s*...

Gagga sa...

Alfahanna! Klart det är du! Sscchhh!!!
Men vem är den andra som dök upp härovan nånstans?

Sandra! Du visar ju t.o.m. ditt ansikte! Eller har du bara klippt in nån okänd snygging för att förvilla oss?

Ilva! Det är nog egentligen här hemikring, där jag är en tämligen officiell person som jag vill vara lite anonym. För er andra visar jag gärna "vad som helst"


Maruscka! Oj, du måste vara världskändis!

Ilva sa...

jag har 189 000 traffar pa ilva, blev ju tvungen att kolla. hastlangder ifran maruschka....

Gagga sa...

Ilva! Men huvudsaken är att du har fler än Mamselamsen! Hi, hi!!!

Ilva sa...

Jaaa, speciellt nu nar hon aspirerar pa Bloggtoppen!!!

Gagga sa...

Ilva! Bloggtoppen? Vad är nu detta?
Har inte hängt med riktigt idag förstår jag. Har satt mig ner här på allvar först nu kl 21.00

Vi på Kantarellen sa...

Skyll inte bloggtoppen på mig. För Ni tror väl ändå inte att JAG har lyckats länka in på sidan? Skyll på min Bill Gates.

Sablar slog Ilva mig... jag som höll på att få storhetsvansinne här i Nybban. =)

Gagga sa...

Mam! Joo du, både Ilva o Maruschka!
Du kan ju inte vinna allt. Nu blir du ju etta på bloggtoppen också. Det kommer att gå snabbt. Skicklig dotter är värd dyr sjal! Eller hur?

Gagga sa...

Jaha, nu har jag suttit här i nära nog en timma, o bara läst andras bloggar o skrivit kommentarer. Så roligt! Hade ju tänkt att skriva en ny blog själv också, men kanske ska strunta i det, o se hur lång den här kommentarsraddan kan bli. Kanske jag kunde slå rekord här bak kulisserna? Vad säger du om det Mamsan?

Bloggblad sa...

Jag har precis haft samma funderingar som du gagga, och flera av er andra. Varför är jag anonym? Jo - jag vet vilka jag inte vill ska veta - men några utvalda vet och läser. Fast de skriver aldrig kommentarer, så de är väl ännu mer anonyma?

Men att hitta gaggaskogen var inte svårt eftersom din dotter på sin blogg talar om var hon kommer ifrån.

Nu måste jag kolla antal träffar - ett ögonblick! 4310 på Bloggblad. Nu ska jag kolla på mitt riktiga namn... 109. Där skulle jag vilja radera en del, allt jag gjort och sagt finns för fasen dokumenterat där för evigt.
Att sitta och söka på sitt namn, hade ett väldigt otrevligt namn läste jag nånstans, så det gör jag inte mer. Punkt.

Jag har i alla fall gått så långt i icke-anonymitet att de som mailar och undrar, får mitt namn+svar+hemsidesadressen. Jag skriver inget jag behöver skämmas för tycker jag i alla fall.

Bloggblad sa...

Javisst ja - nu kom jag ihåg! Du letade rätt på mig på annat sätt... nyfiken dänna!

Förresten pratade jag med en helt tvättäkta huggis på promenaden igår. Han försökte stirra ut mig - men jag tog ett stort kliv och passerade.

Gagga sa...

Bloggblad! Ja om alla är lika nyfikna som jag så går det att få reda på det mesta... Boktiteln ledde mig till ditt namn, dina foton där jag fick se ditt vackra ansikte, dina vackra sånger som jag kunde spela upp o lyssna på. Så trevligt!
Ja, Sessans blog kan nog leda den som så önskar ända in i min boning tror jag. Och du o fler därtill är hjärtligt välkomna!
Och det är lite dubbelt det här; Jag vill ju nå ut med min konst o då under rätt namn. Har inte så många träffar på mitt rätta namn. Vi har faktiskt likadana initialer jag o du. Men jag har även ett extra efternamn så jag hamnar än här, än där.
Vi får se vart det bär iväg!
Du Bloggblad, det är två månader sen vi påbörjade bloggresan nu, du o jag!

Vi på Kantarellen sa...

Ja för tusan....jag fyller på den. =)

Gagga sa...

M! Du är en pärla!

Gagga sa...

Smammarna är också igång för fullt o försöker "Hjälpa" mig att få Sveriges längsta kommentarskedja. Men den hjälpen betackar jag mig för! Remove forever!
Jag vill inte ha en sån där bokstavsradda att kopiera för att komma in här. Har ett jäkla sjå att fylla i rätt hos er andra, men jag måste väl också ha sådana till slut.
Undrar om jag ska blogga, eller gå o lägga mig nu. Har börjat på ny bok "Kvinna i grönt". Verkar lovande!

Anonym sa...

Bidrar också med en kommentar.

PGW sa...

"Kvinna i grönt"? Låter som en bok för mig!

Gagga sa...

Monica! Välkommen hit! Det är ju du som har en liten söt hund o en stor stålig katt! Trodde ett tag att du o tant Monica var den samma men nu vet jag. Det gäller att hålla ordning på alla bloggare.

Gagga sa...

Pale Green Woman! Ja den är bra! Alltså, läs: "Kvinna i grönt" av
Arnadur Ingridason!

Gagga sa...

Mamselamsen om du ser det här; Det gick inte att kommentera hos dig idag, så jag gör det här istället.
Nu har jag röstat på dig TVÅ gånger på samma dag! Det går tydligen om man gör det från olika datorer. Så nu är du ETTA! GRATTIS från en av dina "gökar"! :)

Vi på Kantarellen sa...

Tack min Dufva.... jag bidrar lite till, till din långa "tråd"

Vi på Kantarellen sa...

Men nu måste vi hitta på något för Ilva också. Jag kan länka till henne 27 gånger idag och göra reklam för henne som Världens bästa matlagerska.

Gagga sa...

Bra Mam! Säger hon som vips förvandlades från gök till duva!

Anonym sa...

Jodå, Gagga, det är jag som har en... en... en yff. Och en katt.
Så där, nu blev det en kommentar till.

Gagga sa...

Och du Monica blev nummer femtio o nu tror jag att jag ska skriva en strof på framsidan. Pussa yffen från mig!

Gagga sa...

Sandra! Tror dig! Nu har jag läst dig i Sourze också. Du skriver så vackert!