söndag, augusti 21, 2005

Två gubbar som jag älskar


Mångubben var också full i natt, o höll mig vaken ett tag där jag låg o försökte läsa klart i min skitbok. Somnade förstås o drömde mardrömmar om att alla bokstäver på mitt tangentbord lossnade o att jag försökte sätta dit dem igen i bokstavsordning. Skrev nåt som ingen begrep o sen minns jag inget mer, förrän jag väcktes av kaffe på sängen. Vilket jag faktiskt får varje söndag, med undantag under älgjakten eller om julafton infaller på en söndag, för varje julafton är det jag som bär brickan. Bra fördelning eller hur? Bosse gör världens godaste o alltid överraskande morgonmackor. Han vann t.o.m. en årsprenumeration på DN häromåret i en smörgåstävling anordnad av Bregott!
Oj, vad jag har skrutit om min Bosse nu! Men, det är väl bättre att skryta om o älska sin gubbe än tvärtom!?

19 kommentarer:

Bloggblad sa...

Vadå "...var också full i natt..." Hm... jag undrar vad ni har för er däruppe i skogarna egentligen.

Själv flyttade jag till Paris i natt och bodde på vandrarhem. Var det kanske fullmånens fel - för jag drömde ovanligt mycket.

Bloggblad sa...

Jag blir inte ett dugg avundsjuk av frukost på sängen, för jag älskar att äta frukost ensam - och sen kommer maken lite senare och tycker likadant. På vardagarna byter vi tider och han börjar.

Så idag när vi var 4 vid frukosten samtidigt kändes det mycket konstigt.

Gagga sa...

Bloggblad! Du måste ju läsa det jag skrivit förut så förstår du varför jag skrev som jag skrev.
Synd om dig som inte får ligga med 4 dunkuddar bak ryggen,med en fyrbent bricka över magen o långsamt vakna till....

Gagga sa...

Bloggblad! Klart att månen påverkade din natt!

Ilva sa...

JAG tycker att det later jattefint att fa smorgasoverraskningar pa sangkanten TROTS att jag sjalv inte ater frukost! Ha-Bloggis ar bara AVIS!!!

Anonym sa...

Ja, vad ska man med en gubbe till om man inte kan få älska honom! Min är också en pärla som jag gärna skryter om *ler*

Gagga sa...

Tack flickor!

Vi på Kantarellen sa...

Jag drömde inte ett skit i natt... är det nått fel på mig?

Anonym sa...

Ok då! För Din skull! ;-)

Batbut sa...

törs knappt berätta om min dröm *s*. Var på 50 års kalas igår och helt plötsligt visade sig att bakom gästerna dolde sig bloggisarna! Är det ett tecken på att jag bloggat för mycket? Men månen var kanon igår, helt otroligt vacker. Där vi var låg ett tunt molnstråk framför och delade månen på mitten. Såg ut som en mkt vacker Disneyfilm

Gagga sa...

Mamsan! Du drömde, men minns inte...

Batbut! Typisk dröm för oss bloggare.

Mumrik! Nu blir jag glad! Ilar dit!

Anonym sa...

Jösses. ja, det är ju fullmåne. Inte undra på att man sover som en kratta!:-p

Gagga sa...

Sia! Ja det är lika förunderligt o vaket varje månad. Ett par tre nätter så där...

Lyckliga Grodan sa...

njut av Bosse... inte alla av oss sitter med full hand...

Gagga sa...

Grodan! Jo jag njuter o är oerhört tacksam över min lott i livet! Jag har inte alltid haft det så här....

Ilva sa...

Gagga! Nu har jag svarat pa dina fem fragor!

Gagga sa...

Så snabb du var. Är du inte trött efter din resa?

maruschka sa...

Jag drömmer varje natt om att MIN gubbe ska bjuda på frukost på sängen...*s*
Nej, vet inte vad jag har drömt inatt, har såååååå ont i huvudet, så jag har väl stått på det och sovit...

Gagga sa...

Svårt att äta frukost stående på huvet i sängen! Stackars dig, Maruschka!