fredag, augusti 05, 2005

Nu vet jag!

Man lär så länge man lever! Just idag har jag lärt mig var näsborrarna sitter på en höna. Nån näsa har dom ju inte, så naturligtvis sitter dom på näbben. Tack Mamselamsen som fick mig att forska i detta viktiga ämne!
Vet ni förresten var "öronen" sitter på en fjäril? Svar= under fötterna.
Den vetskapen hade jag med mig, när jag för många år sen låg på sjukhuset, efter en underlivsoperation. När jag skulle skrivas ut, berättade den vikarierande, norske läkaren, att han egentligen inte var gynekolog, utan öronläkare. Det fick mig något chockad, att utbrista; "jaså, sitter öronen där på norskorna"!

13 kommentarer:

Ilva sa...

Hoppas han inte stokade om i din kropp-vad hor du nu med nufotiden?

Gagga sa...

Kanske jag fick mina musöron då ;)

Vi på Kantarellen sa...

Man vet ju hur norrmän är!!

Gagga sa...

Jag borde veta. De första 14 åren av mitt liv bodde jag 50 meter från Norge.

Ilva sa...

hahahahaha! Man undrar var o hur Mamselamsen har fatt reda pa hur norrman ar....

Gagga sa...

Ja, låt höra nu Mamselamsen! Ilva o jag väntar med spänning!

Vi på Kantarellen sa...

För jag har LÄST det i Grönköpings veckoblad. Så de´så!

Theron o familj sa...

Du är då inte riktigt klok! *skrattar*

Gagga sa...

Nu blir jag förvirrad. Igen!

Har Mamselamsen sina erfarenheter av norrmän från Grönköpings Veckoblad?
Den tror jag inte på!


Och Mamma Mu! Vem är det som inte är riktigt klok?. Jag antar att det är både Mamselamsen o jag.
Tyvärr är det nog så, men fy attan vad kul vi har det!

Vi på Kantarellen sa...

Sssss.... tror du jag sitter och ljuger här på bloggeriet? *rodnar skyldigt*

Gagga sa...

Undrar allt om du inte hade en norsk biologilärare nån gång för länge sen!? Mamsan!

Theron o familj sa...

Du är inte riktigt klok!

Gagga sa...

Mamma Mu! Nu föstår jag vem du menade igår. Tack för komplimangen! :)