fredag, augusti 19, 2005

Läxan från Mamselamsen.

Det är väl bäst att jag svarar på frågorna Mamselamsen gav mig. Annars vet man inte vad hon tar sig för!

1. Fem album i min Ipod.

-Ja inte visste jag vad Ipod var, men har tjuvtittat på andra som duktigt gjort sin läxa, o förstår att det är något man kan ha musik i. Då finns det ju hur mycket som helst att välja på. Just dessa skivor spelar jag ofta på stereon;

* Totta Näslund - Tottas duetter
* Dire Straits - Brothers in arms
* Santana - Supernatural
* Leonard Cohen - Ten new songs
* Chants and dances of the Native Americans

2. Fem filmer jag nyligen sett.

- Om nyligen betyder nyligen, så har jag nog inte sett en enda. TV har jag knappast sett i sommar. Och senaste filmen jag sett på bio var "Masjävlar", men det var knappast nyligen. Annars älskar jag film. Bra film! Återkommer i ämnet.

3. Fem trevliga saker som hänt nyligen.

* Resan till Småland o Öland
* Att min goda kompis L. blivit min arbetskamrat igen, efter 7 år
* Att mina gamla föräldrar blivit lite piggare
* Kvällen med Sessan, D., A. och A.
* Alla mina nya söta djurungars ankomst

-och mycket annat!


4. Fem mp3filer i min spellista.

-Så var vi där igen då! Se punkt 1.! Men om jag hade nån mp3spelare, skulle den just idag innehålla följande låtar som just nu surrar omkring i mitt huvud, alldeles av sig själv:

* Lena Ph - Månsken i augusti
* Agnetha Fältskog - If I thought you`d ever change your mind
* Hansson de Wolf United - Vart kommer barnen in
* Ted Gärdestad - Himlen är oskyldigt blå
* Lasse Tennander - Nu blåser vi ut ljusen

-Frågar ni mig i morgon, så är det säkert minst fem andra...

5. Fem böcker jag nyss läst.

- Nu skäms jag lite, för är det nån, som vanligtvis slukar böcker, så är det jag. Men ett fenomen har inträffat. Bosse är mycket förundrad. Själv jämför jag det med vad som hände med oss båda när vi var nyförälskade ; vi kunde inte läsa vidare i våra påbörjade böcker!!!! Då vet jag att jag fastnade i en bok om Vincent van Gogh "Han som älskade livet". Nu fastnade jag i Elizabeth George "Det innersta rummet". Är så okoncentrerad när jag försöker fortsätta i den, så jag somnar. Endera är det en riktig skitbok, tråkig som fan, men jag brukar läsa till slut iallafall...Och det brukar gå fort! Fenomenet inträffade samtidigt som min nya passion tog vid: bloggeriet, och fortsätter kväll efter kväll. Det är på kvällen jag läser.Skitboken var t.o.m. med på semestern.

-Har dock på dagtid, förutom alla era bloggar, läst o skrattat åt:

* Cecilia Torudd - I huvudet på en gammal hagga ( inte Gagga) Läs den!!!!

-Och på mitt nattygsbord ligger följande böcker o väntar:

*Arnaldur Indridason - Kvinna i grönt
*Kari Hotakainen - Löpgravsvägen
*Michael Moore - Vem har snott mitt land
*Kajsa Ingemarsson - Små cironer gula


Fem bloggar som jag vill ska svara på samma frågor;

*Tantens blog
*Alfahanna
*Ilva
*Pale Green Woman
*Mette

12 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Ohhh... Santana... dom är så bra!!!

Vi på Kantarellen sa...

Eller rättare sagt han!

Gagga sa...

Ska sätta på honom i kväll ;)

Anonym sa...

Ojdå, jag ska göra mitt bästa men det får bli till morronkaffet på söndag för nu är jag redan på väg ut i köket för middagen... I'll be back!

Gagga sa...

Förlåt att du fick merjobb! Jag har ju inte fotat vare sig kylskåp eller badrumsskåp än, så ta tid på dig!

Vi på Kantarellen sa...

Jag brukar sätta på honom emellanåt. Han är bra... kan rekommenderas till många! *fnissar*

Gagga sa...

Tänk att du o jag brukar sätta på samma karl ;)
Fler på Carlo?

Gagga sa...

Det var som attan vad du var snabb!

Anonym sa...

Inte bara Santana, även Cohen och Dire Straits! Både de skivor du har valt och andra...
Jag är också inne i en "svårt att avsluta en bok" -period. Bloggarna har nog en stor del i det, trots att jag inte skriver någon egen (än?), så tar de tid att bara läsa sig igenom favoriterna.

PGW sa...

OK, hemläxan är gjord!

Gagga sa...

Okey, duktig flicka!

Gagga sa...

Håller fullkomligt med. Orkar inte med all ny teknik. Men gudskelov övervann jag min skräck o mitt motstånd beträffande datorer. Tänk att missa det här roliga! Hemska tanke!