lördag, augusti 20, 2005

Helgdagskväll i timmerkojan.

























Vi har badat ikväll, men inte nere bland näckrosorna. Nej vi har badat i vårt fina, sköna utebadkar. Skumbad, "skaföttes" med varsin drink, gjord av vodka o tranbäsjuice, på badkarskanten. Varmvatten medels slang inifrån. Så kan vi bada året om. Helt underbart även i kyla o mörker med tända, levande ljus runt badkarskanten o stjärnhimlen som tak.
Men ikväll var det varmt i både vatten o luften runtomkring. Vi tog en massa bilder, men de kunde vi inte använda här. Skummet tog liksom slut, o fel saker tittade ut. Så det fick bli en folklös bild.
Sen har vi ätit en ljuvlig middag på verandan. Grillad älgfilé med batater, potatis, mango-chutney, mascarpone, sparris, rädisor, ruccola, nybakat vitt bröd o rödvin. Kaffe, mörk choklad o cognac därefter. Sen ville Bosse också vara med o blogga!!!


















Han ville visa hur fin himlen var över oss ikväll. Och sen gick han med på att göra en Gudrun Sjöden-parafras bland våra jättebalsaminer. Obs; det enda från Gudrun jag har på mig är ett armband. Övrigt från min 70-talslåda.













Vi borde nog ha gjort det här i bättre ljus. Får väl se om han går med på det igen. Just nu är han hur medgörlig som helst, men han kallar det jag håller på med för "käringchat"!? Hmm!!!!!

11 kommentarer:

PGW sa...

Badkar! Ute! Himmel så underbart!!

Gagga sa...

Jaa, badkar ute o badkar inne o sjön o en stor damm på tomten. Inga badkrukor här inte.
Och sen har kossorna en massa badkar att dricka vatten ur också, ifall dom inte orkar gå ner till sjön. DEt du!

Vi på Kantarellen sa...

Inga gubbar på käringchatten!!! Inte min i alla fall!!!

Jag hade nog hemskt gärna velat se lite bilder, när skummet försvann. "Chicken"! *skrattar*

Gagga sa...

Han var bara lite prao, o fick snart nog.
Inga skumma bilder ut på nätet! Nej lite självkontroll har jag kvar. Men bara lite...

Vi på Kantarellen sa...

Tänkte jag skulle passa på nu när du är lite på pickalurven. =)

Gagga sa...

Bra försök!
Men, det blir inte ens en naken räv!

PGW sa...

Hade varit kul att se annars, Gagga i badet med kyckling mellan tuttarna! Livet på landet verkar livat :-)

Gagga sa...

Ja, här är det ytterst sällan, jag kan nog ärligt påstå; ALDRIG tråkigt.
Men så roligt ska vi inte ha så att ni får se dessa scenerier mer än i ert eget huvud. Men jag älskar att skapa dessa era inre bilder.

Gagga sa...

Det finns gott om både övergivna karlar och utslängda badkar i Värmland

Anonym sa...

Hahahahah!:D Gudrun kopian är ju underbar!!! :D

Gagga sa...

Sia! Tack! NO-masken köpt från svensk-kinesiska vänskapsförbundet nån gång under 70-talet, hänger vanligtvis på toa, var lite svår att hålla på plats. Tycker jag liknar nåt mitt emellan Munchs Skriet o jag vet inte vad....