tisdag, augusti 02, 2005

Höns i tvättmaskinen?



Nej, det är inte räven som varit framme igen. Det är bara Gagga som passade på att tvätta dunkuddar, under tiden som hon skrev om sin gamla bil. Trodde inte mina ögon när jag öppnade luckan. Dessa goa sovkuddar som jag tvättat på samma sätt många gånger förr, hade förvandlats till en blöt o död jättehöna. Anddun stod det på etiketten, men nu vet jag vad vi sovit på ; miljoners vanliga spräckliga hönsfjädrar, så det så! Nu har jag grävt ut sörjan med händerna, torkat o petat bort så mycket jag kunde. Nog för att jag hittat både det ena o det andra i min tvättmaskin; papper, spik, hagelpatroner, pengar....men en död höna...eller två...eller tre...!!!!! Undrar om Freja hann gnaga små hål på kuddarna, med sin sista sylvassa mjölktand, innan jag fick in dom i maskinen!? Nu provkör jag två anddunsfyllda(?) läskuddar. Kan ju inte bli värre än det var alldeles nyss! Eller? Skulle tro att jag får åka till stan o köpa fyra nya kuddar, o kanske ny tvättmaskin......och ny bil......och ny......SUCK!!!!!

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Tack för dagens första asgarv!!! Så roligt har jag inte haft åt en tvättmaskin sen vår (då) 4-årige son tog en jättetugga av gummipackningen... och jag fick hela köket tvättat av tvättmaskinen...

Gagga sa...

Ja håll tummarna för mig! Det är två nya dunkuddar därinne o snurrar nu, o Freja har fjädrar i munnen...!!!

anna sa...

haha, ja nu har ju jag kramp i magen!! fast jag är inte världsbäst på att tvätta själv så jag kasnke inte ska säga så mycket...

Gagga sa...

Anna, du får så gärna skratta!
Jag skrattar faktiskt själv åt eländet, allting blir lättare då.
Och läskuddarna höll! Åtminstone i tvättmaskinen. Just nu far dom omkring i tumlaren. Forts. följer!

Mikusagi sa...

Läskigt.

PGW sa...

Kan inte sova förrän jag vet hur det gick för kuddarna. Kacklar de olyckligt?

Gagga sa...

Mikusagi! Man har ju läst om katter som gjort några varv i tvättmaskiner o överlevt, men höns...
Ja, jag vet inte vad som flög genom min arma skalle vid första anblicken. Läskigt, var ordet!

Gagga sa...

Pale green woman! Milda tider! Tänk att jag inte hade sett vad du skrivit, innan jag gick o la mig o slocknade på nytväddad vältumlad läskudde. En tyst o mjuk sådan.
Och där låg du o kunde inte sova eftersom du läst denna hemska godnattsaga. Får riktigt dåligt samvete. Läskuddarna överlevde, men den blöta jättehönan ligger på komposten, hur tyst o dö som helst.

Gagga sa...

Den eller snarare dom hade nog varit döda jättelänge, för Bosse var inte alls förvånad över att tyget efter alla år, slutligen rämnade.

PGW sa...

Puh! Jag var orolig att du skulle ha en hönsgård i tumlaren också, den hade nog yrt omkring mycket mer än den blöta varianten!

Själv är jag mycket förtjust i min tempur-kudde, den ruggar inte alls.

Gagga sa...

Vad är en tempur-kudde? Måste få veta det innan jag åker iväg o köper fler hönskuddar!