torsdag, augusti 18, 2005

Vallien Hydman Vallien

Har följt, beundrat o samlat Ulrica Hydman Vallien genom många år. Äntligen var jag i Åfors.


Glasbruket i Åfors med Fina Stugan där Ulrica o Bertil ställde ut tillsammans med Olle Brozén.


Härliga Ulrica gör mig glad.

Fantastiske Bertil.

Detalj av ett Bertilskepp, kvar i gjutsanden.

Ulricas Caramba kommer nu i nya färgsättningar.

Vidare från Åfors över till Öland o det fantastiska Vida Museum, där Ulrica o Bertil har varsin, stor, fast utställning.



22 kommentarer:

Bloggblad sa...

Bertils glasansikten har jag sett i Lidköping på en utställning. Jag gillade snoppgubbarna mest... (Gissa om det var jubel i kyrkokören när vi studerade dom!)

Lyckliga Grodan sa...

fantastiska bilder.. dit vill jag åka och titta

Anonym sa...

Härligt, läckert.....

Batbut sa...

Blir glad av att se vackra bilder! Roligare än att se sig själv i spegeln iaf *s* (har allergi just nu så jag är en syn för gudarna)

Anonym sa...

Mycke läckert! Tror ditt humör redan har vänt. Tack för vackra foto!

Gagga sa...

Bloggblad! Hade han snoppgubbar. Dom missade jag nog. Får väl åka dit igen.

Lyckliga grodan! Tack! Verkligen värt en resa!

Mia! Tack så mycket å konstnärernas vägnar!

Batbut! Bra att du blir glad, men så synd att du har allergi. Sänder lite healing!

Rita! Tack! Det hjälpte att jobba med lite vackra bilder ett tag! Men nu är jag illamående. Gravid kanske!?

Cornelia sa...

Åh, jag tycker också så mycket det dom gör. Tack för att du lät oss se utställningen via dina bilder.

Gagga sa...

Cornelia! Trevligt att få dela med sig av det sköna!

Anonym sa...

Fina bilder!

Vi på Kantarellen sa...

*gäspar* Blir man blasé när man bor i Glasriket eller?

Gagga sa...

Monica! Tack!

Mamsan! Klart att du inte ser skogen för bara träd.

Vill du se mer saxbilder o liknande?

Bloggblad sa...

Tredje bilden nerifrån, där står nån och tittar på snoppgubbarna. Alla hade en liten röd sak i olika dimensioner och som pekade lite åt olika håll...

Bloggblad sa...

Men - det är nog inte säkert att det stod "snoppgubbar" som titel..

Gagga sa...

Bloggblad! Aha! Nu förstår jag varför en viss person glodde så o inte talade om för mig vad han såg.

Gagga sa...

Bad Jessica alldeles nyss i telefon att gå in här o meddela att min internet inte fungerade.
Nu funkar det igen o jag hann jag före. Tack iallafall Jessica!
Såg framför mig en bloggfri helg. Oh hemska tanke!
Ikväll ska jag dock på 82-årskalas.

Theron o familj sa...

Vilka härliga bilder..

Sallin sa...

Vilka bra bilder du tagit! Det är ett tag sen jag var på Vidamuséet och tittade, får väl köra över bron i helgen. Trevlig helg!

Gagga sa...

Tack till Mamma Mu o Sallin! Trevlig helg på er båda två!

Vi på Kantarellen sa...

Jag vill se räven!!!!

The Female Dinousaur sa...

Vackert! Gillade nog tredje bilden uppifrån allra bäst. Läckert!

Gagga sa...

Mam!Många glasbilder har jag, men ingen rävbild, än så länge. Rävbild ska det bli!

Gagga sa...

Biggis! Lätt att ta vackra bilder när man har hur mycket vackert som helst runt omkring sig. Håller med dig angående bild nr 3. Sen är jag väldigt nöjd med bilden av den genomskinlige glasgubben mot himlen.