söndag, augusti 28, 2005

Liten länklektion

1. Skriv först den text du ska ha!

Ex.:" Kolla Batbuts fina grejer!"

2. Markera ett eller flera ord i rad!

3. Klicka på symbolen för länkar! (Ett litet grönt jordklot med en liten svart grej upptill)

4. Nu ser du att det har kommit fram en liten Hyperlänkruta !

5. Fyll i adressen till den länk du vill visa!

Ex.: http://hemkort.blogspot.com

6. Tryck på OK!

7. Nu ser det ut så här:Kolla Batbuts fina grejer!

8. Nu publicerar du ditt inlägg!

9. Nu kan alla som vill se Batbuts´fina grejer klicka på de färgmarkerade bokstäverna o
se Batbuts fina grejer!

10. Lycka till!

13 kommentarer:

Batbut sa...

informativt och pedagogiskt. Nu kommer även jag kanske kirra detta. Tack för reklamen *s*

Gagga sa...

Batbut! Klart du kan!

Gagga sa...

Mette!Du kan ju redan!

PGW sa...

OM du inte har en mac förstås ... för då får man snällt knacka kod.

Men jag tycker om fin plast.

Gagga sa...

PWG! Där ser man! Klart att du har en sån snygg! Men du kan ju länka själv o kanske ha en liten länklektion för Macinnehavare!

Vi på Kantarellen sa...

Nu ska vi inte överdriva....jag har precis lärt mig hur man får in musik i min "vinkork".

Nästa gång vi träffas, ska jag få lära mig hur man omvandlar vanliga CD-skivor till Mp3-format.

Gagga sa...

Mam! Oj, kan du ha en liten "musik in i vinkork"-lektion på din site, SNÄLLA!!!

Theron o familj sa...

Tack för lektionen! Hade inte listat ut det där.

Gagga sa...

Mamma Mu! Nu kan du!

Anonym sa...

Har gett dej en utförlig rapport som svar på din kommentar hos mej,, vem denne Måns H är!!

Gagga sa...

Rita! Jag kanske blev Måns för att jag också är så otroligt rolig ;)

H sa...

Gagga! Tack så mycket! Äntligen kan jag länka som alla andra vanliga dödliga kossor!

Gagga sa...

Hanna! Så roligt att se dig här. Upptäckte dig på bloggportalen o blev först lite förvirrad eftersom din blog heter "Mamma Mu" o det finns "En Mamma Mu" till. Men nu vet jag vem som är vem.
Så glad över att jag kunde hjälpa dig! Själv kanske jag kan behöva hjälp med mina kossor nån gång :)