tisdag, augusti 30, 2005

IDOL

I kväll ska jag se på tv. Klockan 20.00 börjar IDOL. Man må säja vad man vill om det programmet, men jag ser fram emot att få se en ny omgång. Och det är lika bra att med en gång erkänna, att jag även brukar följa Fame Factory, o att årets höjdpunkt på TV, för min del är Eurovisionsschlagerfestivalen. Gläder mig redan åt att till våren få åka till Karlstad o se en av de svenska delfinalerna live. Så nu vet ni det!
Jag älskar att sjunga, ensam o med andra. Hade jag varit yngre, hade jag säkerligen gjort allt för att få sjunga inför den elaka förnedringsjuryn i Idol.
Men frågan är om jag inte redan tidigare idag, har lyssnat till något som överträffar det mesta jag tidigare hört. Just idag på skolan hörde jag en sångröst så sällsynt klar o vacker, så tårarna sprutade ur mina ögon o alla hårstrån på hela mig reste sig av ren vällust. En liten kille i sjuan sjöng för mig o sin grupp på en vanlig bildlektion, så oväntat o oändligt vackert, så om de fyra elakingarna i Idol-juryn hade varit med lyssnat, så kunde de lägga ner årets omgång med en gång. Darin är bra, men min gosse är årets fynd!

21 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en Gagga helt i min smak! Jag sitter också bänkad i kväll.
;-)

Ps. Det blir hemsida i alla fall. Blogg e inte min grej. Ds.

Vi på Kantarellen sa...

Jag har redan bänkat mig... man måste ju ladda!

Anonym sa...

Jag är splittrad... Idol eller uppdrag granskning... äh, vi har ju video *ler*

Ilva sa...

Ni kan ju tanka pa mig sominte kan sitta dar med er....

Gagga sa...

Mumrik! Roligt att jag slipper sitta ensam!
Okey! Jag lovar att besöka din hemsida istället! Men du är en bloggare i min smak ialla fall!


Mamselamsen! Oj, är du redan laddad! Själv har jag varit i skogen en sväng sen jag skrev om Idol, o har plötsligt en stor kasse full med kantareller att rensa. Men det får Bosse göra. Jag ska se Idol jag!



Tant Monica! Se Idol! Tror man mår bättre av det!

Gagga sa...

Ilva! Antar att man kör en variant av Idol på Italiensk TV också. Men nog vore det trevligt att ha dig här i min gula soffa framför TV:n.

Lyckliga Grodan sa...

jag bloggar ist ,gillar inte idol... visst är jag tråkig...;-)

Gagga sa...

Lyckliga Grodan! Bra att någon sköter bloggandet under tiden som vi andra sitter o glor o får skavsår i våra öron!

Anonym sa...

I Spanien har vi ngt som kallas Operacion Triunfo.....kan tänka mig att det påminner om Idol.....Men kan du inte peppa killen så att han försöker få ett kontrakt.....röster som kan väcka känslor som hans ska man vara rädd om

Batbut sa...

grodan, Du och jag bloggar så kan de andra se på idol - piluttan dem!

Gagga sa...

Alex! Så glad jag blir nu när du har hittat hit!
Jag ska vårda min upptäckt med varsamma händer o med försiktighet peppa honom att fortsätta!

Gagga sa...

Batbut! Tycker om dig o grodan ändå!

Batbut sa...

gagga, tackar! Det är ömsesidigt. Man måste ju inte dela allt, opposites attracts som det så vackert heter

The Female Dinousaur sa...

Oh, missade Idol. Tusan också! Fast jag hann ju blogga en stund istället...

Anonym sa...

Tack tack!

Våndas och skäms över asgarven som jag inte kan hålla inne med när jag ser vissa (nästan alla) försök till sångkarriär. Jag som inte kan ta en ton själv. Usch på mig!
Fler än jag?

Gagga sa...

Batbut! Så sant!

Biggis! Du är ju i branschen så du borde ju titta! DEt går fler tåg!


Mumrik! Jo, jag skrattar, rått o högt! Ibland tror jag nästan att en del bara låtsas vara så erbarberligt dåliga för att märkas.Men den som sig i leken ger...

Batbut sa...

Men hallå! Hur glömsk är inte jag? Hur mås det downstairs? Är alla 10 små slanka och slimma som vanligt nu? har Du tagit upp steppdansen i sedvanligt tempo?

Anonym sa...

Du är då med o dansar på min sida,, å "vi" är nog bättre än dom på idol denna kvällen!

Gagga sa...

Batbut! Jo tack nu känns det bättre. Steppar på i gammal god stil!

Rita! Tyckte väl den längst till vänster såg ut som jag. Trivs i bastkjol.

Bloggblad sa...

Och Bloggblad gör sammaledes. Jag ser Idol, Fame F och Schlagerfestivalerna. Och retar mig på att bidragen verkar uppgjorda i förväg. (Bara för att jag skickat in några gånger förstås) Hur slumpaktigt är det att av många tusen bidrag RÅKAR det bli samma personer år efter år...

Och varje säsong undrar jag om skulle ställt upp som Joan Baez-wannabe för 30 år sen...

Gagga sa...

Bloggblad! Skönt att höra att du som är musiker också ser på allt detta. Joan Baez det var grejer det! Har kvar LPskivan med "Farewell Angelina" o allt vad det var. Hade du långt hår då när du var JB-wannabee?