torsdag, augusti 25, 2005

Vilken maträtt är du?

Så vet man då, att om man inte vore bildlärare, utan hund, så skulle man springa omkring i de italienska bergen o hålla ordning på en massa får. Och Bosse som hund, det skulle vara en Golden Retriver, visade det sig. Vilka fina valpar vi skulle få, med gyllene dreadlocks!
Så spinner man vidare i sin underliga fantasi o funderar på vad man skulle vara om det fanns liknande tester, om annat än hundar, som t.ex.: Vilken maträtt är du? Jo, då vore jag nog en het, kryddstark gryta av något slag. Och vilken fågel? Skata skulle jag tro. Vilken växt? Mja, näckros vore ju trevligt. Vilket fordon? Det skulle ju inte vara så kul om det visade sig att man var en gammal sliten buss. Men tror nog att det skulle vara det svar jag skulle få.
Så här kan man ju hålla på hur länge som helst. Kanske bättre att vara hund i alla fall. Frågan är vad som rör sig i huvudet på en liten tax?
"Retrivern" Bosse har haft med sig vår verkliga vovve på jobbet idag. Det blev en dyr dag. Freja hade lyckats bita av kablarna till både elmotorsågen o elhyveln! Gudskelov satt inte kontakterna i eluttaget! Nu sover hon gott under skrivbordet, o drömmer kanske en dröm om vilket yrke hon skulle ha om hon vore människa.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du Freja har såna mardrömmar??? Ja du, det var allt lycka att inte kablarna var strömförande,, *ryser vid tanken*,,kostsamt för husse ja ja,

Gagga sa...

Hej Cecilia o gullungen du visar!
Du ser alldeles för vacker o snäll ut för att vara en dobermantyp.


Rita! Hellre en tax i livet o tom plånbok än....
Men i morgon får hon vara hemmafru!

Batbut sa...

Jag vet, jag vet! Jag skulle vara en liten röd sportbil, ettrig som fan och totalt osmidig, men snabb. Maträtt, hm.. ngt man antingen hatar eller älskar - surströmming kanske? Fasiken så fin jag känner mig nu då *asg*

Gagga sa...

Batbut! Så spännande! Jag börjar få en allt tydligare bild av dig!
Hi,hi!!

Batbut sa...

Gagga, lite nyfiken. Har Du kollat mina senaste bilder? Nyfiken (och jag tar gärna kritik)

Vi på Kantarellen sa...

Om jag var en maträtt, skulle det nog bli... Hmm....Korv Stroganoff kanske?

Gagga sa...

Batbut! Oj, har jag missat nåt! Ilar till dig!

Gagga sa...

Mums Mamsan!

Vi på Kantarellen sa...

Nja...god att äta, men kanske inte att titta på. =)

Gagga sa...

Jag vet hur du ser ut, o du är mycket snyggare än Stroganoff!

Batbut sa...

Gagga, bläddra länge tbx. Lite egna alster som behöver en proffsbedömning

The Female Dinousaur sa...

Nu har jag funderat lite över detta viktiga ämne. Här är jag:
Maträtt - Chicken McNugget. Vet inte varför, men liten och feg är jag... :-)
Fågel: Kolibri - lite småfladdrig.
Bil: Austin Mini. Ärtgrön.
Blomma: Förgätmigej.

Rackarns hund! Tur att hon inte blev elektrifierad...

Gagga sa...

Biggis! Du måste vara jättesöt! Åh, en ärtgrön bil vill jag haaaa!

Batbut! Men, hur mycket blogg har du egentligen!? Idag har jag tid att kolla mycket, för jag är hemma hela dan.

Gagga sa...

ÅH Alfahanna, nu gjorde du mig väldigt GLAD! Tack!

Gagga sa...

Ja det lät verkligen smaskigt! Akta dig!