torsdag, september 01, 2005

Dimman lättar


Det är så oändligt vackert på mornarna nu, när dimmorna rullar över sjön o långsamt lättar i takt med den stigande solen. Så vackert o svårt att resa ifrån.
Det är först en kamp att komma upp ur sängen. Väckarklockan stänger jag av om o om igen. Piiip, piiip, var femte minut o jag bara ligger kvar. Om jag inte var så våldsamt kissnödig komme jag väl aldrig upp.
Idag börjar jag lite senare o det är en fröjd för en morgontrött Gagga.



Vet redan nu att när jag kommer hem ikväll efter lektioner o konferens, så är det inte mycket kraft kvar i den gamla gaggkroppen. Då står jag en stund o glor ner mot sjön, genom djungeln av jättebalsaminer, o sörjer att sjövattnet börjar bli alltför kallt för min värkande kropp. Fötterna protesterar mot allt vad promenader heter o klarar bara den korta sträckan in till datorn.Bosse får säkerligen gå på kantarellhämtningstur utan mig, ännu en kväll.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken idyll du bor i!

Anonym sa...

Varmt fotbad med lavendel... strunta i kantarellerna och be om en snäll fotmassage *ler*

PGW sa...

Titta titta! Där ska jag bli ko i mitt nästa liv, gå och titta ut över landskapet och tankfullt idissla!

Ilva sa...

Jaaa, du tar sa fina bilder pa din miljo! Far Sverigelangtan!!

Anonym sa...

Gagga, vilka vyer du bjuder oss på,, å så rediger du är med kameran. Det hjälper ju inte mot värk, varken här eller där,, men det måste vara en "lisa" för själen att bo i denna miljö?

Vi på Kantarellen sa...

Gagga! Nu har jag lagt ut min portfölj. Nu vill jag se din "skandal-portfölj" *skrattar*

Gagga sa...

Monica! Ja det är ett paradis på jorden!

Tant Monica! Jaa, fotbad varje kväll o världens mest villiga o undergörande massör. Här finns allt!

Mette! Här är det kurvigt värre, på alla håll o kanter! Men halva jag är från slätten. Dock inte Skåne utan Västgötaslätten.

PWG! Du kommer säkerligen att må gott här!

Ilva! Tack! Kom hit!

Rita! Tack! Du ska få se mer vad det lider!

Mamsen! Stilla dej! Väskan kommer senare ikväll. Måste få till lite mat först!

Batbut sa...

Vilken lycka att vakna och se detta sköna omkring sig! Förstår att Du blir harmonisk

Gagga sa...

Mest harmonisk när jag får vara här dygnet runt!

Cornelia sa...

Värmland är underbart, minus myggen och knotten, annars underbart

Gagga sa...

Cornelia! Just här hos oss är vi inte på något sätt besvärade av mygg o knott. Undrar var i Värmland du fått dina erfarenheter. Blir allt lite nyfiken nu.

Cornelia sa...

Jo jag har lite rötter på morssidan. Mormor från Filipstad och morfar från Lejöfors. Genom släktforskning har jag kommit fram till att de flesta förfäderna och mödrarna kommer från Gåsbornstrakten. Så jag har varit mycket i dessa trakter.

Gagga sa...

Ja det var ju en bra bit härifrån. Där finns det säkert gott om mygg. Känner dåligt till de trakterna.

Cornelia sa...

Mmm och där fanns det mycket mygg och knott...

Gagga sa...

Åk hit istället så slipper du bli biten!

Hannele på Hisingen sa...

Snart dags att vakna ur vinteride.