torsdag, september 08, 2005

Tidig morgon i mitt kök

Dimmorna trycker utanför mitt fönster. Har ätit min frukost o måste snart ge mig iväg. Min nya svarta pärla tar mig på en kvart på slingriga, gropiga vägar, genom skogarna, västerut till min skola. Har bestämt mig för att ligga lågt idag. Vara lite lagom. Hi,hi!!
Hittade nyss många goa kommentarer under de förra inläggen. Tack så länge! Vill ha bättre tid än jag har nu, när jag skriver tillbaka.
Idag är Kungen o Silvia i våra trakter. På fyra timmar ska de hinna med hur mycket som helst. Berättar sen. Stackars krakar! Undrar hur de känner sig efter en dag på jobbet.
Nu ska jag locka in alla de små fyrbenta o sedan åka iväg o försörja mig.
Vi hörs om inte annat ikväll.
Kram!

17 kommentarer:

Ilva sa...

Gagga, jag kommer pa direkten o satter mig dar Parkerar helt enkelt. En sa fin bild! Pa ett fint rum.

Ilva sa...

Glomde att tala om att jag borjat fota for fulcollaget!! Hall idig!

Theron o familj sa...

Tycker också det såg jättemysigt ut. Sånt kök vill jag också ha. NU!

Bloggblad sa...

Jag har också tänkt på de där två med minutschema varje dag. Men - de slipper planera allt själva, slipper tänka på mat och disk och tvätt och strykning och städning...
Då tror jag det blir lättare. Fast jag vill inte byta, bara ha en i köket som fixar stöket...

maruschka sa...

Det ser oerhört mysigt ut hemma hos dig...*s*
Jag har Ulrica-gardiner hos mig så vi passar nog som vänner...

Cornelia sa...

Ilva: vad är fulcollaget för någonting, Du kan väl inte göra något fult

Bloggblad sa...

Åh... ful-collage!!! Jag läste det på engelska och undrade vad ett [fôlkållasch]var för nåt...:)

Gagga - synd att du inte hade vägarna förbi här idag...
och även ni andra förstås!

Ilva sa...

Cornelia- vanta du bara...

Cornelia sa...

Gagga - i ditt mysiga kök skulle vi kunna fika allihopa!

Gagga sa...

Ilva! Önskar också att du skulle sitta där vid mitt köksbord.
Väntar på att få se ditt fulcollage.
Jag planerar Konsumcollage. Det kommer!

Gagga sa...

Mamma Mu! Du ska få se mer av mitt kök. Det är jättestort. Och varför det blev så stort ska du få höra i en blogg här framöver.

Gagga sa...

Bloggblad! Kan tänka mig att de sitter på kvällarna o fantiserar om vad de egentligen skulle vilja göra. Och kungen säger till Silvia: "Nej nu jäklar säger jag upp mig i morgon dag". Och nästa dag står han där o låtsas vara intresserad av nåt nytt påtvingat jippo..... o så håller det på....

Gagga sa...

Maruschka! Jo det är mysigt här o du ska få se mer. Roligt att du också gillar Ulrica!

Gagga sa...

Cornelia! Ilvas fulcollage blir säkert vackert hur mycket fulingar o fulheter hon än försöker klämma in. Ska bli roligt att skåda!
Jo i mitt kök får ni plats allihop. Kan duka långbord åt gott o väl 30 personer utan att någon behöver trängas.
När kommer ni?

Gagga sa...

Bloggblad! Jag kikade in på din blogg som hastigast o fick se ditt scoop. Ja jäklar du har haft henne hemma hos dig! Så roligt att se er båda på samma bild. Jo jag skulle verkligen ha velat vara med! Men det går väl fler tåg!

Cornelia sa...

Gagga: Jag gillar dina rabarberblad. Jag måste nog också börja använda piscata - eller vad det heter...

Gagga sa...

Cornelia! Picasa är så roligt att jobba med, så det finns risk att folk börjar tröttna på ens eviga collage.