söndag, september 25, 2005

I min lilla stad



Genom ett nästan onödigt vackert höstlandskap, åker jag in till min kära lilla stad. Staden där jag föddes. Staden som jag har tänkt mig att bo i den dag, det blir jobbigt att bo kvar ute i skogen.
Reser gärna dit på lördagar, för att spankulera omkring. En tur på torget, kanske ett utställningsbesök, en fika, spontana möten...
Eller bara för att sakta gå där o njuta av den vackra staden, i sluttningen mot vattnet.
Inte bara titta rakt fram och in i skyltfönster, utan kanske rikta blicken uppåt, nedåt, förbi, eller ibland betrakta något mycket, mycket nära, och på så sätt ständigt upptäcka nya saker.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det roligt när man tittar så där nära så en bild blir så stor *ler*

Fina bilder!

Gagga sa...

Tack Monica!
Nu ska jag åka iväg o sjunga.
Bäst att lämna kameran hemma.

PGW sa...

Killen längst upp behöver handkräm ... ;-)

Gagga sa...

PWG! Ha,ha,ha!!! Så ku!
Det finns de som tycker att han behöver kondom också, och trär på en sådan, för att förhindra att det inte blir någon avkomma efter vår älskade/avskydde "Fågelmannen", som vilar på torget i all sin glans..
Sådan humor har man här i Jösse härad.