måndag, september 12, 2005

Tama bär


...några tama bär...
... från trädgården...
...på ett gammalt fat...
...
...en helt vanlig bild...
...från i somras...
...
...sista bilden för idag...
...jag lovar...
...
...var på Konsum o fotade...
...efter skolan...
...
...hade ju...
... i ett svagt ögonblick...
...lovat Ilva o Ulrica...
...ett Konsumcollage...
...
...för att kunna lägga in...
...just detta collage...
...var jag tvungen att göra...
...
...en mjuk övergång...
...från gårdagens bilder...
...
...ut ur mörka spökskogen...
...in i ljusa gläntor...
...via skimrande mossor
...in i glada lingonskogen...
...
...då äntligen...
... blev kontrasten inte allt för stor...
...
...Trettio liter lingon...
...och många bilder...
...blev det...
...

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag svimmar, så läckert!!

Gagga sa...

Rita! Svimma inte, ta en titt, ta en frukt..

Lyckliga Grodan sa...

vilken orgie i färger och former.. heja Gagga.. våra hjärnor blir alerta, och snälla och smarta...
superduperbra..

The Female Dinousaur sa...

Åh, nu blev jag sugen på vinbär. Vilken fantastisk bild! Igen!

Gagga sa...

Lyckliga Grodan o Biggis! Nu flimrar det för den bildgalna Gaggas ögon så nu är det nog bäst att stänga butiken för idag. Tack för att ni kom hit o välkomna åter! Godnatt kära ni!

Anonym sa...

Så häftigt och vackert, skicka in dem till en vykortsentrepenör. Fint och mycket smakfullt!

Anonym sa...

Känner syran och saliven börjar rinna, nej inte röda vinbär, möjligen som saft! Jo då är det gott. Mamma brukade göra gräddtårta med röda vinbär på. Inget hett tips.
Fin bild, det är bara att köra på tycker jag, visa aaallt!

Gagga sa...

Lena! Välkommen hit, du gör mig så glad! Nu ska jag kolla in hos dig. Gjorde en snabb titt o hittade en spännande blog,o fick syn på Lasse Anrell. Kul! Den goingen möter jag ibland i min lilla stad - Arvika. Läser o kollar mer hos dig sen. Nu ska jag strex till jobbet.

Gagga sa...

Ulrica! Just saft blir det av vinbären här. Blandar gärna svarta o röda. Inga kemikalier o ytterst lite socker. Sen fryser jag in saften i plastflaskor o har färsk saft året om. Gott tycker alla ungar på besök, gott tycker Bosse att ha med på jobbet, gott tycker jag till både det ena o det andra....
Tack än en gång, o nu ska jag köra vidare västerut ett par mil, till jobbet. Kameran får följa med som vanligt, vet ju aldrig vad man får syn på under dagen.

Hemma mycket sent i kväll!

Kram på er alla!

Ilva sa...

Gagga! Vad blir det harnast!!?? Du ar verkligen begavad!!

Batbut sa...

Gagga, rött? Se upp för Rita klarar inte det! Men vackert, underbart snyggt.

Gagga sa...

Ilva! Ja idag/ikväll lär det inte bli nåt överhuvudtaget.Men kanske lite svart/vitt ....

Batbut! Rita älskar rött, Rita ser rött...oj...bäst att lägga in något färglöst...

Alison sa...

Nu har jag hittat hit! Och vilka fantastiska bilder! Man blir verkligen lycklig av att titta på dem.

Gagga sa...

Alison! Tack! Blev så glad när jag läste vad du skrivit o över att du tittade in! Välkommen åter!