söndag, september 25, 2005

Örnbräken

4 kommentarer:

Batbut sa...

Du gör så vackert så jag bara surfar runt och skaffar mig inspiration. Imorgon börjar fusingen! YES! Har laddat idag med att måla en prinsesstol till lilltrollet. Är så sugen på att jobba med händern att jag dreglar... Undrar om maken tar illa upp om jag sätter in en drejskiva i sovrummet? *s*

Gagga sa...

Härligt Batbut med drejskiva i sovrummet! Ni kanske kan idka gyttjebrottning. Min drejskiva står övergiven i garaget...
Brännugnen rostar ihop i mjölkrummet. Staffliet ståt tomt i sovrummet. Vävstolen vilar i sitt rum...
Lycka till med ditt skapande! Själv gör jag inte ett skapandes grand, förutom att fotografera förstås. Och så stickade jag en raggsocka i går kväll under tiden jag såg den underbara norska filmen "Elling"

Theron o familj sa...

Åh vad jag blir avundsjuk på er två. Vill också göra en massa kreativa saker. Vad som helst. Lära mig måla i akvarell. Börja med keramik, etc etc. Nå, jag bidar min tid. Den kommer..

Gagga sa...

Det är aldrig för sent. Jag som "hållit på så här" i hela mitt långa liv och nu känner att jag har för lite tid o kraft att skapa själv, våndas å det förfärligaste. Guskelôv att jag har bloggen som får mig att göra fler o fler bilder, åtminstone fotografiska.
När all tid o ork går till att undervisa, vårda o inspirera andra, måste man hämta energi från något annat håll. Bosse, bloggen o kören är mina kraftkällor nu.