onsdag, september 14, 2005

...sjung av hjärtat sjung...


Äntligen är vi igång , efter sommaruppehållet. Nu sjunger vi igen, för full hals, så det ekar mellan bergen. Sjunger, skrattar o har underbart roligt tillsammans. En stund av total närvaro. Vilken tillfredsställelse att få känna sig som en del i denna stora gemensamma kraft. Några timmar varannan vecka att längta till. Sen framåt jul blir det väl nån form av framträdanden o säkerligen ännu en brakfest. För så brukar det vara när di Järva är i farten.

9 kommentarer:

Batbut sa...

Skönt, nu kan Rita ta det lugnt *S*. Btw, har Du kommit tbx igen nu efter "Du vet vem som vi inte nämner vid namn" och hur mår fötterna? Och en sak till, hur fasiken får Du ihop collagen - det var ngt gratisprogram eller?

Lyckliga Grodan sa...

jag vet jag vet... picasa.. sök på google..
har lyckats stå emot collage idag.. fast det kliar i fingrarna.. datorn är full av bilder...

Gagga sa...

Batbut! Va? Är Rita bekymrad? Har inte riktigt hängt med den här veckan. Nu får jag nog kolla runt lite. Fattar inte riktigt! Jo Picasa heter programmet, precis som Grodan nämner härnedan.
Fötterna mår inte helt bra men det knallar på.


Grodan! Som du ser har jag heller inga collage idag. Men de finns på lager. Måste kolla hos dig innan jag lägger mig. Har en grej till jag ska lägga in innan dess.

Gonatt allihop o sov så gott!

Batbut sa...

Gagga, ta det lugnt. jag bara skojade - tänkte på den röda färgen igår, och Du skrev att Du skulle ta ngt färglöst så hon kunde ta det coolt. Och så var bilden svart / vit *s*. Sorry om jag var lite otydlig

Gagga sa...

Batbut! Ursäkta, det var jag som var trög o trött. Och det är jag tydligen fortfarande, för nu undrar jag; vem är det som vi inte nämner vid namn?

Batbut sa...

Piraten *s*

Gagga sa...

Batbut! Jaså den jäveln! Tack för att du skingrar dimmorna! Lider av någon form av förträngning tror jag :)

Bloggblad sa...

Ingen mer än jag som går igång direkt och kollar noterna, men jag känner bara igen Må din väg av dem jag kan urskilja. Är du alt? Då tar jag understämman en oktav över - blir gôrsnyggt!

Vår kör övar på en fuga av Bach - den är skittråkig, för det tar så lång tid innan förstasopranerna kommer in att vi aldrig hinner öva så långt. Men jag kan alla de andra stämmorna...

Gagga sa...

Bloggblad! Så roligt att någon kollade noterna. Klart det var du!
Lyckans minut som vi började öva på, är ju Erik Lindorms vackra dikt, här i tonsättning av Stefan Jämtbäck ( finns ytterligare en tonsättning) Så oerhört vackert o underbart att sjunga.
Fragile känner du säkert till. Det är Stings vackra låt som han gjorde i samband med 11 sept i New York. Den sjöng vi i våras, bl.a..
Som du förstår så sjunger vi allt från gospel till Rock.