torsdag, september 01, 2005

Här jobbar jag

Mamselamsen ville se min skolväska. Ja den finns med i collaget. Flätad av packband i plast, köpt på Jysk för 25 spänn, för ett par år sen. Varken flashig eller präktig alltså! Enbart praktisk o färgglad o mycket tålig! Så var det med den portföljen.
Du har dina fördomar om lärare du Mamsan, lärardotter till trots, eller kanske just därför. Själv är jag lärarbarnbarn, men har inte ärvt varken farfars portfölj, eller hans kritstreckrandiga kostym o inte hans fluga heller.
Och de där s(k)andalerna du talar om , dom har du nog fått om bakfoten. För om jag ägde ett par sådana, så skulle jag kanske inte ha så ont i mina fötter.
Jag är inte den du tror Mamsan!

25 kommentarer:

PGW sa...

Nej men det vet ju alla att lärare har kläder från Gudrun Sjöden :-)

(Också lärarbarn, samt har jobbat som lärare själv)

Gagga sa...

Uuum....

Bloggblad sa...

Hrmmm.... jag har några GS i garderoben - fast jag har hittat en bättre och mer unik butik. Som heter Butik Unik.

Och min nya skolväskekorg är inredd och klar. Har en väskidé som jag ska sy av gamla jeans, men kommer inte igång. Min nya skolkorg kommer snart på bild - och ni blir roooooosa av avund!

Gagga sa...

Erkänner att jag har massor av Gudrun, som jag blandar upp med svarta jeans, svarta kjolar, o sen har jag börjat köpa mer o mer i en mysig affär som heter Fantasy. I Arvika förstås.! Där finns allt!

Gagga sa...

Var är hon nu då, hon som skulle se min skolväska?

Vi på Kantarellen sa...

ja men ja men....jag är här!!! Vilken häftig väska... det hade jag inte väntat mig. =)

Jag får nog börja ändra lite på min syn ang. dig. Jag tror fr.o.m nu att du är en riktig glamour-lärare.

HAR du inga skandaler? Har du lurat ig hela sommaren? Eller har jag missuppfattat?

Go´ natt glamour-snyggingen! :D

Vi på Kantarellen sa...

PGW! Jag tror jag dör av skratt! Jag är lärarbarn och och har jobbat 14 dagar som lärare men jag har INGA Gudrun Sjöden i garderoben. Vet inte ens vad det är.

Gagga sa...

Just det en glamourlärare, lätt förklädd i Gudrun Sjödénkläder o helst barfota, med Jyskväska i näven. Det är grejer det!

Sen har du inte sett handväskan förstås! Den du!

Vi på Kantarellen sa...

Kom loss!!! Jag vill se den med. jag kan inte visa någon på ett par dar...de är nerpackade.

Gagga sa...

Vi får väl se!

Batbut sa...

Gagga, jag tror att Du är en person i svart, som piggar upp med glada färger. Stort leende och vänliga ögon. Piffar till det hela med lite glamour

Lyckliga Grodan sa...

jag väntar bara på att vi ska visa våra morgonrockar.. då blir det riktigt intressant..

Anonym sa...

Allihopa,,,näää, jag vill inte visa varken morgonrockar eller min*viskar tyst*rosa porfölj.

Gagga sa...

Batbut! Nära nog mitt i prick!

Grodan! Jag har redan visat min. För längesen. Leopard/tiger i plysch! Kolla bakåt!

Rita! Rosa portfölj! Har du rosa morgonrock också? Det har nog poeter...

Ilva sa...

Gagga, vilket fint collage! O jag visste nog att det ar du som star for den VERKLIGA glamouren, mamse snackar hon men du trader till verket....

Bloggblad sa...

Jag såg en beskrivning av en "äkta" kvinnlig lärare en gång: foträta skor, cykelhjälm och GS-kläder... Alltså: Jag är en äkta lärare!!! (Trots att jag slutat köpa GS-kläder är dom ju så hållbara att de räcker i många år) Sen kan ni glamoura bäst ni vill.

Gagga sa...

Ilva!Hi,hi! Glamour o glamour! Jag ä ialla fall "e gla mor"!


Bloggblad! Cykelhjälm... blir det lag på det så sluta jag cykla!
Det bästa kännetecknet på en lärare för övrigt är den luggslitna gestalten.

Gagga sa...

Jo är man bildlärare, så är man o får man på nåt konstigt sätt vara annorlunda

Theron o familj sa...

Vilket läckert kollage!

Sallin sa...

Väskan är jätteläcker! Så vitt jag kommer ihåg skulle knappt någon av mina gamla lärare vågat ha en så färggrann väska. Antingen är mitt minne lite grumlat men de pararderar i mitt minne som en ganska så grå massa. Den enda som står ut lite är i så fall konsthistorieläraren på gym.

Gagga sa...

Tack till Mamma Mu!


Sallin! 25 spänn på Jysk! Oj vad mycket jag kånkar omkring med i den. Fattar inte att den håller än. Är nu inne på tredje läsåret som skolväska.

Anonym sa...

Gagga, här erkänns ingenting då jag är rädd förstöra min röda image!

Gagga sa...

Rita! Rosa är också rött, fast ljusrött!

Anonym sa...

ah, färgglatt! jag blir helt till mig när jag ser så mycket pennor. en penn-fetisch?

Gagga sa...

Lisa! Roligt att du tittar in! Joo du här finns det pennor o massor av färg. Pennor kan man aldrig få för många....