söndag, september 25, 2005

Vid tjärnen där bävern bor




23 kommentarer:

Ilva sa...

A sa njuuutbart!

Gagga sa...

Har just kommit därifrån och var tvungen lägga in bilderna direkt.
Bävern visade sig tyvärr inte.

Anonym sa...

Du får inte visa såna bilder, jag får ju maximal hemlängtan.....Speciellt nu när jag vill SE att hösten har kommit....här nere märks det inte lika tydligt som i Sverige

Ilva sa...

na fargerna ar sallan sa skarpa o tydliga har langt nere pa kontinenten, forrforra aret hade vi en fargsprakande host har men det var onormalt... Men Alex, vintern ar uthardligare o varen kommer tidigare.... Gagga- men det ar ju inte bara fargerna, det ar ju HUR du har forevigat dem som gor det sa vackert! Ser nastan farligt ut...

Gagga sa...

Alex o Ilva! Det var lite kusligt däruppe i skogen. Så tyst o stilla och långt, långt hemifrån. Körde upp o lämnade Bosse däruppe. Han skulle gå några timmar över skogarna och markera älgpass. Ska hämta honom senare på ett helt annat ställe.
Solen är ännu inte framme. Färgerna blir tydligare utan direkt solljus.
Alex! Som hämnd kan du väl visa mig lite varma Spanienbilder, för jag längtar söderut nu jag. Bävar inför november. Burr!!!

Anonym sa...

Mmmmm!

Lyckliga Grodan sa...

bävrar är ju så skygga.. men det är häftig när man får se dem..
underbara bilder.. total stillhet.. och skärpa i färgsättningen..
mums för själen....

Bloggblad sa...

Vilka färger! Så långt har inte hösten kommit här nere vid kusten. Men jag har en lönn som börjat rodna och som jag spanar in på min promenad och njuter av.

Gagga sa...

Ulrica! uuummm!!



Grodan! Har märkligt nog aldrig sett en bäver. Men jag SKA!!!


Bloggblad! Med frosten kommer färgerna. Njut av värmen så länge!

Cornelia sa...

Åh, vilka färger! Sanslöst vackert!

Anonym sa...

Jösses vilka vackra färger! tack för att du pmånner mig om varför jag älskar hösten fast jag fryser så... *ler*

Humlan sa...

Jag blir alldeles...alldeles...mmmm.
Underbart!

Gagga sa...

Cornelia, tant Monica och Humlan!
Tack så jättemycket för er support!
Men nu ser det inte ut att bli mer bilder på bloggen.
Någon har satt det onda ögat på mig. Så fort jag ska lägga in en bild så spärras det.
Jag har nytagna bilder på kö.
Men det enda ni får se är de här skogsbilderna från imorse, och jag tänkte ju mig att visa MER. HJÄLP!!!

Anonym sa...

Gud va läckert! Precis sånna där ställen finns det där mina föräldrar bor. Hur mysigt som helst på hösten!

Gagga sa...

Tack Moni och välkommen hit!

anna sa...

vad vackert! jag måste ju resa en massa timmar för att komma ut i sån härlig natur....liiiite avundsjuk bev jag allt!

Gagga sa...

Anna! Det kan bli för mycket av det goda ibland. Trött på lera o buskar, längtar jag då o då till staden. Har bilder från min lilla stad, tagna igår, vilka jag inte lyckas få in på dashboardet.Vill visa dem idag. Tappar fort intresset för mina egna bilder. De bör vara så gott som dagsfärska för att jag ska vilja jobba med dem här på bloggen. Nu ska jag göra ett nytt försök. Envis som en tax.

Anonym sa...

Jag gick in på din blogg för att jag av någon anledning kände på mig att jag skulle få se fina höstbilder idag. Och jag hade rätt - men de var ju finare än jag kunde föreställa mig! Verkligen härliga!

Har du kanske överskridit bandbredden eftersom du inte får in fler bilder? På http://www.flickr.com/
kan du ju lägga upp ett bildkonto. Vet inte vad begränsningen är där men det verkar gå att lägga in hur många bilder som helst...

Gagga sa...

Åh, nu funkar det igen. Men fortfarande är det mycket trögt.
Fler som har krångel med att lägga in bilder på Blogger?

Gagga sa...

Monica! Tack snälla du för uppmuntran. Har ett Flickr-konto sen längesen, men använder det inte här. Kändes som om jag "gav bort" mina bilder där. Här "bjuder" jag på dem.
Måste nog iallafall rensa i mitt gigantiska arkiv. Använder ju endast färska bilder iallafall.
Tack igen!

Tuula sa...

Jag gillar hösten! Underbara bilder!

Gagga sa...

Tuula! Tack och välkommen hit!

Anonym sa...

god start