lördag, september 10, 2005

Lugn

23 kommentarer:

Ilva sa...

mmmmm, sa vackert! Hur manga lager ar det?

Gagga sa...

Bara två!

Ilva sa...

lagom, det ar en san dromsk stammning...(eller ar det stamning jo det ar det)

Anonym sa...

Otroligt tjusigt!

Bloggblad sa...

Ska vi börja gissa vad du har för yrke???? :)
SÅÅÅÅ vackert!

anna sa...

soft....

Gagga sa...

Recept till "Drömsk stämning"
Tag ett lager grön mossa
Tillsätt ett lager ruttna björkstammar
Blandas väl i Picasa
Förvaras i bloggburk


De två bilderna är tagna på samma ställe, vid samma tillfälle, häromdagen på vår hundpromenad, vid myren där vi plockade hjortron i somras.
Dessa bilder är ganska tama var o en för sig, men tillsammans blev de till något helt annat.

Gagga sa...

Rita, Bloggblad, Anna! Tack! Glad att ni tycker om just den här, eftersom jag själv känner mig nöjd med denna.

Yrke? Ja, bonnkäring väl?

Gagga sa...

Förresten Bloggblad. Den här bilden innehåller ju första ledtråden till mitt ena efternamn. Tänkte inte på det....
Alltså detta är ledtråd ett i gissningstävlingen: Vad heter Gagga på riktigt???

Theron o familj sa...

Ingen aning, men vackert är det!

Gagga sa...

Tack!

Bloggblad sa...

Stamtavla...?
Ganska snyggt namn, tycker jag.

Gagga sa...

Stamtavla! Det var ett mäktigt efternamn. Kanske borde lägga det till de övriga. Då blir jag ju nästan som Marie-Louise Funck De Geer Bergenstråhle Ekman....
Och professor på konstakademin....
Och jättekänd........ som hon?

Anonym sa...

Hej Gagga!
Tack för välkomnandet. Jo jag tittar in här titt som tätt, dina bilder lockar mig. jag blir glad av det jag ser, det värmer! Förstår inte riktigt hur de är gjorda, är det dubbelexponerade foton eller silkespapper? U

Cornelia sa...

Så vackert, och ledtråd till ditt ena efternamn - björk, mossberg? Jaha nu måste man börja detektiva igen.

Gagga sa...

Ulrica! Det är foton lagrade på varandra med hjälp av bildprogrammet som bl.a jag o Ilva använder. Ser faktiskt ut som silkespapper....
Tack för dina ord! Jag värderar ditt omdöme mycket högt. Har kikat in till dig o sett allt vackert o imponerats storligen.

Gagga sa...

Cornelia! Tack för dina vackra ord!
Smart kvinna! Jo det finns faktiskt folk som heter Mossberg i min skog ( dock är inte jag en av dessa), men du har löst början på mitt första efternamn. Lägger in fler ledtrådar snart.

Lyckliga Grodan sa...

nånting med stam eller mossa.. så vacker bild.. nästan overklig..

Gagga sa...

Vare sig det ena eller andra.
Lovar göra det lättare när jag har en bild till resten av namnet.
Tack lilla snälla Groda!

Cornelia sa...

Jag väntar med spänning på nästa ledtråd - har jag sagt att jag älskar gåtor och inte kan motstå en utmaning?

Gagga sa...

Måste skynda mig att lägga ut fler ledtrådar till dig. För det blir säkert du Cornelia som löser min namngåta, precis som du gjorde hos Bloggblad. Jag kunde inte delta där eftersom jag redan visste hennes rätta namn.
Om jag redan nu säger:
Pärla
Plus det du redan räknat ut
Plus telefon
så fattas bara sista ledet i det första eftermamnet.
Du behöver knappast några bilder nu.

Cornelia sa...

Jag såg inte att du lagt ut fler ledtrådar här. Pärla, ja men det måste ju vara du. Telefon? Hmmmm *tänker*.
Färdig. Nu vet jag och jag har hittat din hemsida. Och där är du inte så hemlig alls.

Gagga sa...

Du är smart du Cornelia! Hemsidan var rolig ett tag, men jag tappade lusten när min gästbok blev sabbad, så den är inte uppdaterad på flera år.Ska ta bort den helt.