måndag, september 26, 2005

Upprepning

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jo, efter många år som lärare går tjatigheterna in i både blod och porer... bara att inse. *suckar uppgivet*

Anonym sa...

Nu har du riktigt gått igång!!!

Gagga sa...

Bloggblad! Ja, det blir långrandigt både på längden o bredden o på tvären.




Ulrika! Ja nu är det snart dags att börja jobba i andra material. Återgå till textil ett tag, att döma av mina fotografiska mönster.

Anonym sa...

Jag får idéer om att bre' ut såna blad och kavla lera på, men du hade ju ugnen i mjölkstugan, eller?
Det är härligt att uppleva och skapa med ögonen, men att hålla i ett material är en särskild känsla!
Har du visat bilder på dina textila verk?
Kör hårt (fast det kanske man inte ska säga till dej med tanke på senaste veckan!) U

Gagga sa...

Ulrika! Nu har jag äntligen observerat att du stavar med K o inte C.
Har inte jobbat med lera på flera år mer än med eleverna.
Måleriet o textilierna har fått vila medan min högra handled långsamt läkt efter brott i november 04. Har fortfarande ont o finmotoriken är inte som den ska, men nu vill jag börja skapa med mina händer igen. Har inte visat någonting av det jag gjort. Men kanske gör det så småningom.

Anonym sa...

Ser fram emot det med spänning, kollade igenom alla dina bilder, men fann iget eget. Bilderna är ju fantastiska i sej! Tack för att du delar med dej!
Kommer tillbaka hit hela tiden!
U (uppskattar din korrekta stavning!)

Anonym sa...

Ser fram emot det med spänning, kollade igenom alla dina bilder, men fann iget eget. Bilderna är ju fantastiska i sej! Tack för att du delar med dej!
Kommer tillbaka hit hela tiden!
U (uppskattar din korrekta stavning!)

Anonym sa...

Hoppsan, nu blev jag visst tjatig!

Gagga sa...

Ulrika! Så kul att du kollar. Uttryckte mig lite oklart förut. Det är klart att jag visat mina grejer tidigare. Har ställt ut separat o i samlingsutställningar, många, många gånger ända sen 60-talet o drivit eget galleri 5 år under 90-talet. Det är här på bloggen jag inte visat något. Mest på grund av att jag inte har något "färskt". Jobbade på grejer till en stor textilutställning, när jag bröt armen. Lite svårt att ta tag i, o slutföra det arbetet efter ett år. Jag har ju ständigt nya ideér o skulle göra helt annat idag. Men jag får väl försöka få till något som knyter samman projektet o förbereda förskjuten utställning.
Tack för uppmuntran! /M