fredag, september 23, 2005

Från min trädgård idag




15 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga höstbilder och färger!

Gagga sa...

Tack Monica! Min trädgård glöder i dag, trots att solen lyser med sin frånvaro. Färgerna vinner på att slippa det skarpa solljuset.

Cornelia sa...

terapi för själen, dina bilder...

Ilva sa...

Haller med. Tankte pa dig i dag nar jag var ute och korde och hur din blogg har forandrats sen du borjade. Du har borjat utnyttja den som ett uttryck for ditt konstnarsskap och det ar valdigt intressant hur vissa bloggare finner en egen uttrycksform i sin blogg. Fortsatt Gagga som du gor, det ar alltid sa roligt att titta in hos dig. Dagens bilder kommer jag att komma tillbaka till for jag behover fargerna kanner jag.

Gagga sa...

Tack Cornelia! Utför öppen terapi med mig själv ser det ut som. Roligt om nån annan också mår bra av mina bilder.

Gagga sa...

Ilva! Du har så rätt. Det var inte alls tänkt att bli så här. Det var den där Gaggan i mig som var igång då. Den sorglösa, glada, roliga spralliga. Nånstans står jag rubricerad som humoristisk. Hurpass rolig är jag nu då. Men det här är också en sida av mig. Och kanske jag fortfarande är lite rolig ibland, men jag tänker inte anstränga mig för att vara det. Nu får bilderna tala.
Har säkert tappat en hel del läsare, men har fått många nya.
Men du Ilva, och några till har varit mig trogna sen allra första början. Glad för det, må du tro. 1000 kramar!

Ilva sa...

men Gagga, du ar val rolig nu med fast det kanns som du tycker det ar roligast att uttrycka dig i bild just nu o det ar iallafall jag valdigt glad over! Livet varierar ju o vi med det o tur ar val det for annars sa bleve det for trist! Jag tycker om dig PRECIS som du ar o som du vill uttrycka dig for stunden! Men ta det lite lugnt med cognacen.....annars blir val bilderna totalt flummiga alla 60-tal!!

Gagga sa...

ILVA!Soppan står och puttrarpå spisen. Brödet är nygräddat. Bosse står i duschen.
Jag har inte fått i mig all cognac än. Det blir vin till soppan sen.
Ska jag berätta en hemlis: JAG ÄLSKAR ATT LAGA MAT! Har inte vågat skriva det på din blog, men med lite cognac till hjälp så kom sanningen fram. JAG ÄLSKAR ATT BAKA OCKSÅ! Nu vet du det med.
Det året jag jobbade på gymnasieskolan o undervisade i bild bl.a. på restauranglinjen, berättade jag denna sanning sista dagen jag var där. Blir sån när jag har med proffs att göra.

Flummiga 60-talsbilder? ja kanhända..ja..jo..hi,hi

Anonym sa...

Jag håller med om vad andra redan har skrivit; man blir glad av så fina bilder.

Ilva sa...

Jamen da far vi val ta o laga lite mat ihop da!!! O Buon appetito a te e Bosse!

Gagga sa...

Desirée! Välkommen hit! Blev så nyfiken på vem du var så jag skyndade mig att snabbkolla. Åh, jag såg växter, stickning, vävstol o mycket, mycket mer. Sen ska jag kolla mera noga.
Tack för dina fina ord!

Gagga sa...

Ilva! Den dagen kommer! Var så säker.
Soppan, brödet och vinet var en helt delikat måltid.

Jag har t.o.m. hunnit ta flumbilden du eggade mig att ta.
Kommer strax!

Cornelia sa...

Jag håller med Ilva, det är alltid spännande att se vad du har visar i bilder och i ord. Vad är konstnärsskap egentligen - att uttrycka det personliga så att det blir allmängiltigt. Vi andra kan känna igen oss i dina ord och uttryck. Vi gillar dej Gagga - humoristisk - ja men allt behöver inte vara gapflabbshumor.

Bloggblad sa...

WOW - är avis på din fina trädgård. Min är BARA vissen...

Gagga sa...

Tack Cornelia! Du peppar mig och gör mig alltid så glad.


Bloggblad! Hos dig är det väl så att trädgården är vissen och själva Bloggblad prunkar.
Det är nog tur att det fortfarande glöder i min trädgård, eftersom jag själv är något vissen.