torsdag, september 08, 2005

Rabarber

11 kommentarer:

Ilva sa...

Vilka farger, gront, gult, rott , lilarosa...mmmmmmm

The Female Dinousaur sa...

Tänk att något så vackert kan vara så surt!

Gagga sa...

Ilva o Biggis! Det skulle ha varit en text under rabarberbilden, men Bosse behövde datorn för att skicka ut löner till sina farmartjänstgubbar. Av misstag tryckte jag på publish istället för safe as draft o då var det lika bra att Pinga o gå o sätta sig o se Idol.
Men visst är de vackra i kvällssolen, rabarberbladen som fick växa vidare o förvandlas från grönt till en höstfärgsexplosion.

Bloggblad sa...

Så synd att maken byggde senaste kompostlådan rakt över mitt rabarberstånd. Han har noll koll på vad bladen tillhör för nåt. En gång kom han glad i hågen in och berättade att han rensat allt ogräs i min nya rabatt... det var anemonerna som fick sluta sitt liv...

Jag såg en dam på Idol som var äldre än jag - ska vi inte? Nästa år....

Gagga sa...

Bloggblad!
Hoppas din man vårdar sitt vackraste blad mycket ömt o varligt!

Såg henne också. Vi är både yngre o vackrare än vad hon var. Och sjunga kan vi båda två.
Nästa omgång, då...

Vi på Kantarellen sa...

Nu när jag har flyttat, har jag i alla fall Kinesisk kärleksört i en stor kruka. Och inget annat... tack o Gud!

Gagga sa...

Mamselamsen! Det låter väldigt lagom o helt rätt val av växt om man bara ska ha en. Kärleksört är så fin o magisk!
Min trädgård är i ett tillstånd av total vanskötsel. Vildvuxen o otroligt vacker just nu.

Anonym sa...

OJ! Vad vackert, vilka färger, jag blir alldeles varm och lycklig!

Gagga sa...

Nita! Rå roligt att få dela med sig av färgglädjen.

Anonym sa...

Skulle vilja torka ett, och rama in,, jösses så vackert.

Gagga sa...

Rita! Naturen är den bäste konstnären. Vi har mycket att lära.