fredag, september 23, 2005

Jag har återfunnit min själ


Ilva tyckte jag skulle visa en flummig 60-talsbild i kväll. Det blev mer än så ; jag tror mig kunna visa er en världssensation. Vad jag vet har inte ens Lennart Nilsson fotograferat EN SJÄL. Här ser ni min själ, i uppförstorning, återfunnen ute i min trädgård idag, där den hade fastnat på en pinne, för ett bra tag sedan. Innan jag med varliga händer lossade den, o lät den smyga sig tillbaka till sin rätta plats, hann jag plåta den sällsynta synen. Lite ärrad o mossbelupen var den, men skimrande o tämligen vacker. En rolig själ påstår Batbut. Skönt att ha den på plats igen.

19 kommentarer:

Batbut sa...

Aha! Det var det som felades, Du hade slarvat bort själen sådär bara. Tur att Du hittade den, för den ser sådär klok och rolig ut som jag hade tänkt mig *s*

anna sa...

Vad fin din själ var.....precis lagom tokig och härlig!

Gagga sa...

Batbut!Kroppen hade haft så bråttom så själen halkade efter, o råkade fastna på en pinne i min trädgård. Tur den inte låg kvar i sjön eftersom vattnt är så kallt nu.

Gagga sa...

Anna! Tack! Inte alla som vränger ut o in på sig på det här viset:)

Lyckliga Grodan sa...

ytterst spännande, komplex och förtjusande själ.. men det förstod jag ju..

Ilva sa...

ja nu marks det att sjalen halkat in i Gagga igen, det pingas hela tiden, det ar knappt att jag hanger med.....

Gagga sa...

Grodan! Synd att man inte är fullt så skimrande o förtjusande på utsidan.
Bara lite spännande;)Och ett o annat komplex har jag ju kvar;)


Ilva! Oj pingar jag så högt så det hörs ända till Pistoia. Nu ska du få fred för mig för idag.
Ingen mera PING förrän i morgon.
Buena notte sorella mia!

Cornelia sa...

Otroligt! Jag har inte hört nåt om detta på varken Rapport eller Kulturnyheterna. jag undrade just hur den skulle se ut - ungefär som jag väntade - färgglad, bubblig och glimrande.

Bloggblad sa...

Hm... lite flummig... lite fläckig... typisk 50+själ...

The Female Dinousaur sa...

Man blir alldeles själaglad av dina fina bilder!

Vi på Kantarellen sa...

Nä, vet du vad... det här liknar ju min Korv Stroganoff!!! =D

Gagga sa...

Alfahanna! Skönt att veta att du finns mycket nära o håller ett öga på mig. Har allt koll på dig också ska du veta som den hönsmamma jag är. Var rädd om dig där borta i Å.


Cornelia! Tror du inte att jag kan få nobelpriset i medicin nu efter detta sensationella avslöjande!?

Gagga sa...

Bloggblad! Du visste du hur en sådan själ såg ut. Har den pluppat ut ur dig nån gång också?



Biggis! Så glad om jag kan göra dig glad!

Gagga sa...

OCH NU JÄKLAR I MIN LILLA LÅDA ÄR SJÄLVASTE MAMSELAMSEN TILLBAKA:
Hej svejs på dig du! Nu förstår jag vad du hade i din gryta den där gången. Du värmde upp din själ! Och vi hade mage att skratta åt dig...Du åt väl upp den själv hoppas jag så du har hela härligheten på plats igen. För själen sitter nånstans i magtrakten det vet jag bestämt.
See you later!

Bloggblad sa...

Den pluppar och pluppar. Ideligen...

Theron o familj sa...

Har aldrig sett en själ förr. Häftigt! Undra om det är en typisk konstnärssjäl det där?

Gagga sa...

Bloggblad! Plupp,plupp!!!

Mamma Mu! Skulle tro det:)

PGW sa...

Spännande själ ... ser nästan ut som att den har träffat Kodos och Kang i Simpsons??

Gagga sa...

PWG! Nu satte du mig på det hala. Förstår att jag inte sett tillräckligt på TV. ???????? :)